Eniros söktjänst lanseras i Finland

Idag lanserar Eniro den finska söktjänsten eniro.fi. De svenska och danska motsvarigheterna lanserades tidigare under 2003 och har snabbt blivit två uppskattade sökverktyg. Eniro.se har redan vunnit flera utmärkelser, bland annat som Sverige bästa söktjänst* och har efter 5 månader 2,6 miljoner unika besökare i månaden. - Med lanseringen av eniro.fi befäster Eniro ytterligare sin ställning som ett av Nordens största internetföretag och som ett av norra Europas ledande medieföretag. Finland är vår näst största marknad och vi ser dagens lansering som ett viktigt steg i vår onlinestrategi och i utvecklingen av Eniros position på andra sidan Östersjön, säger Lars Guldstrand, VD och koncernchef för Eniro AB. Eniro.fi innehåller webbsökning baserad på Google indexering, telefonnummer och adresser till privatpersoner och företag, karttjänst med vägbeskrivningar samt finskspråkig länkguide. Tjänsten är gratis att använda.   *Internet World 2003-06-05  eniro.fi, eniro.se, eniro.dk   För ytterligare information: Lars Guldstrand, VD och koncernchef, Eniro AB Tel 08-634 70 01, mobil 070-528 81 81 Boel Sundvall, InformationsdirektörTel: 08 634 70 06, mobil: 0705-606 018