Eniros webbsajter i Norden växer så det knakar

Eniros webbsajter i Norden växer så det knakar Eniro sätter rekord på nätet i Norden. Totalt sett ökade antalet användartillfällen med 25 procent under oktober jämfört med samma månad 2003. I Finland ökade användningstillfällena med hela 75 procent. - I Sverige ser vi en tydlig, positiv uppåtkurva för eniro.se. Det är framför allt Eniro Köp & Sälj och mobilnummer som tagit rejäl fart efter sommaren, säger Cecilia Geijer-Haeggström, chef för marknad och produkter i Eniro AB. Samarbetet med partners, som till exempel Lunarstorm, bidrar också till att allt fler surfare hittar till eniro.se. I Finland ökar söktjänsterna på eniro.fi och B2B-sajten yritystele.fi, men även diskussioner och debatter på portalen suomi24.fi är populära. Även användningen av Eniros kartor ökar i alla länderna. Land Användartillfällen, miljoner Jmf. oktober 2003 Sverige 22,7 +20 % Finland 14,9 +75 % Norge 13,0 +10 % Danmark 9,4 +4 % Totalt 60,0 25 % Eniros Internettjänster i Norden: Sverige: eniro.se, passagen.se, gulasidorna.se, gulatidningen.se, bilweb.se, emfas.com Finland: eniro.fi, yritystele.fi, suomi24.fi Norge: sol.no, kvasir.no, bilguiden.no Danmark: eniro.dk, bilguiden.dk, sol.dk Mätningen utförs av TNS-Gallup med metoden Red Measure. För mer information, kontakta Cecilia Geijer-Haeggström, chef Marknad och produkter, Eniro, tel 070-649 1905 Catharina Wallin, informatör, Eniro, tel 070-266 3682, catharina.wallin@eniro.com Eniro är det ledande sökföretaget på den nordiska mediemarknaden. Eniro erbjuder annonsörer de bästa kanalerna för köpare och säljare som enkelt vill hitta varandra när ett köpbehov uppstår. Genom djup, lokal och kvalitetssäkrad information i kanaler som föredras av användarna blir det enkelt att hitta personer, företag eller specifika produkter. Bland kanalerna idag finns kataloger, nummerupplysning, Internet- och mobiltjänster. Eniro är verksamt i norra Europa och har cirka 4 600 medarbetare. Under 2003 omsatte Eniro 4 808 MSEK och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 1 292 MSEK*. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen. * Enligt nya redovisningsprinciper per 1 januari 2004. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/12/20041112BIT20170/wkr0001.pdf