Idag lanserar Eniro Sveriges främsta söktjänst - eniro.se

Idag lanserar Eniro Sveriges främsta söktjänst - eniro.se Genom att samla alla sina söktjänster på ett och samma ställe online har Eniro skapat Sveriges främsta söktjänst. På eniro.se finns: Gula Sidorna, Privatpersoner A-Ö, kartor, vägbeskrivningar samt webbsök med Google. På eniro.se hittar man även företag som inte finns på Internet, samt får tillgång till en lokalt redigerad och kvalitetssäkrad länkguide. Gula Sidorna och Privatpersoner A-Ö är även integrerade med en kart- och vägbeskrivningstjänst: när man hittat det man söker kan man snabbt få en kartbild, adress och vägbeskrivning till det företag eller till den privatperson man vill hitta. - Med eniro.se har vi skapat Sveriges främsta söktjänst. Eniro har nu definitivt gått från att vara enbart ett katalogföretag till att bli det främsta företaget i Sverige inom vägledande media, det vill säga att tillhandahålla tjänster som hjälper till med att hitta något eller någon, säger Cecilia Geijer-Haeggström, VD Eniro Sverige. - Med eniro.se kan vi erbjuda alla våra användare en kombination av marknadens bästa sökverktyg, vårt lokalt producerade innehåll samt karta- och vägbeskrivning. Sammantaget är eniro.se en mycket kraftfull och användarvänlig söktjänst som gör det lättare att hitta det man söker, säger Christer Pettersson, ansvarig för Eniros Internetsöktjänster. Tidigare i år lanserade Eniro motsvarigheten till eniro.se i Danmark (eniro.dk). Lansering av konceptet sker under året även i Finland samt Norge. För ytterligare information Cecilia Geijer-Haeggström, VD Eniro Sverige, tel 08 704 38 10, mobil 070 649 19 05. Marie-Louise Kjellström, ansvarig för affärsutveckling Internet i Norden, tel 08 704 36 12, mobil 070 567 80 98 Christer Pettersson, ansvarig för söktjänster i Norden, tel 08 704 37 42, mobil 070 362 33 11 www.eniro.se, www.eniro.com Eniro är en av norra Europas ledande aktörer inom vägledande media och vi erbjuder sökrelaterade tjänster i alla kanaler från tryckta kataloger till tjänster via Internet, telefon och i mobila lösningar. Varje dag sker över 5 miljoner sökningar i någon av våra tjänster. Under år 2002 publicerades cirka 700 titlar med en sammanlagd upplaga av 28 miljoner exemplar och på Internet genomfördes över 600 miljoner sökningar. Under 2002 omsatte vi 4 737 MSEK och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 940 MSEK. Eniro är verksamt i 19 länder och har 4 200 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20030515BIT00010/wkr0001.doc Bilaga http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20030515BIT00010/wkr0002.doc Bilaga http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20030515BIT00010/wkr0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20030515BIT00010/wkr0004.doc Bilaga http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20030515BIT00010/wkr0005.pdf