Marianne Nivert lämnar Eniros styrelse

Marianne Nivert lämnar Eniros styrelse Marianne Nivert, VD och koncernchef i Telia AB, har bett att få bli entledigad från sin post som styrelseledamot. Skälen är Marianne Niverts omfattande plikter som koncernchef i Telia samt att Telia nu avyttrat hela sitt innehav i Eniro. För mer information: Anna-Carin Gripwall, Informationssdirektör Eniro AB, +46-8-634 70 04, +46 70 349 30 64 www.eniro.com Eniro AB är norra Europas ledande katalogföretag, offline och online. Verksamheten omsatte 3 mdr SEK 2000 och visade ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 891 MSEK. Eniro har verksamhet i 23 länder och har idag ca 4 000 medarbetare. Totalt tillhandahåller Eniro 800 katalogtitlar, som distribueras i ca 35 miljoner ex. Antalet sökningar via Eniros Online-tjänster under år 2000 uppgick till 65 miljoner. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/06/20011206BIT00760/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/06/20011206BIT00760/bit0002.pdf