Nu kommer årets Gula Sidorna till stockholmarna

- Restauranger mest använda rubrik

Eniro inleder nu distributionen av årets Gula Sidorna i stockholmsregionen. Samtidigt distribueras även katalogerna för Privatpersoner A-Ö.   - Hela 96 % av befolkningen mellan 15-79 år använder Gula Sidorna. Under förra året resulterade det i att katalogen användes vid 454 miljoner tillfällen. Numera finns uppgifterna även tillgängliga via Internet på eniro.se och gulasidorna.se samt via mobiltelefon med hjälp av en WAP-tjänst, säger Stefan Östlund som är produktchef för katalogverksamheten vid Eniro. En undersökning av hur stockholmare använder Gula Sidorna visar att de oftast söker efter rubriken Restauranger. Därefter följer rubrikerna Pizzerior, Banker/hypoteksinrättningar och Frisörer/hårvård. Mest använda rubrikerna i Stockholm, Gula sidorna 1 Restauranger 2 Pizzerior 3 Banker, hypoteksinrättningar 4 Frisörer, hårvård 5 Taxi 6 Restaurang-, storköksutrustning 7 Internet 8 Apotek 9 Möbler - Detaljister 10 Resor - Resebyråer Rangordningen i tabellen ovan styrs av antalet användningstillfällen för respektive rubrik. Källa: SIFO 2001, Research International 2003   Faktaruta Gula Sidorna är Eniros största produkt. I katalogform produceras den årligen för 28 regioner i Sverige med en upplaga på 6,6 miljoner exemplar. Användningen av Gula Sidorna på Internet har under det senaste året ökat med 31 %. I november 2003 uppgick antalet unika webbläsare till 1,9 miljoner.   Källa trafiktal Internet: Gallup/RedMeasure  För mer information: Stefan Östlund, produktchef Offline, Eniro AB, tel +46 8 704 35 04 www.eniro.com www.eniro.se www.gulasidorna.se