Nyemission i Eniro

Nyemission i Eniro Styrelsen i Eniro AB (publ) ("Bolaget") beslutade den 13 februari 2001 om nyemission av 5 725 287 aktier i Bolaget som betalning för samtliga aktier i Wer liefert was? GmbH. Styrelsen har den 13 februari 2001 fattat följande beslut om nyemission av aktier. Styrelsen beslutade om nyemission av 5 725 287 aktier i Bolaget. Aktierna emitteras till en teckningskurs om 93 kronor 42,5 öre per aktie. Bolagets aktiekapital ökas med 5 725 287 kronor. De nyemitterade aktierna har tecknats av Ameritech International, Inc. i samband med betalning av Bolagets tidigare offentliggjorda förvärv av samtliga aktier i Wer liefert was? GmbH. Eniro AB (publ) Styrelsen För ytterligare information kontakta Lars Guldstrand, VD och Koncernchef, Eniro AB, tel 08-6347001, 070-528 8181 Lennart Bernard, Finansdirektör, Eniro AB, tel 08-6347030, 070-5873779 Eniro AB är norra Europas ledande katalogföretag, offline och online. Verksamheten omsatte 3 004 MSEK 2000 och visade en vinst på 891 MSEK. Sedan börsnoteringen den 10 oktober år 2000 har bolaget gjort tre förvärv och har nu adderat ytterligare ca 750 MSEK till sin omsättning. Eniro har verksamhet i 22 länder och har idag ca 2 500 medarbetare. Totalt tillhandahåller Eniro 750 katalogtitlar, som distribueras i ca 30 miljoner ex. Antalet sökningar på Eniros webbplatser under år 2000 beräknas uppgå till 55 miljoner. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT00230/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT00230/bit0002.pdf