Passagen - nu i ännu bättre form

Eniro ger sin Internetportal Passagen nytt utseende för att underlätta för användarna att navigera och hitta rätt. Den klassiska Passagen-loggan är tillbaka. Dessutom: Världens första startsida med en baksida?

Den nya startsidan på Passagens har blivit drygt 20 procent större vilket ger användarna en bättre överblick. Startsidan lyfter tydligare fram de populära kommunikationstjänsterna chatt, debatt och kontakt. Sökfunktionerna har också fått en tydlig plats på Passagen liksom som nyheter och väder – tjänster som uppskattas av användarna. – Vi har gjort en noggrann analys av användarnas klick, granskat trafikströmmarna samt jämfört med portalkonkurrenterna och våra systersajter i Norden, säger Andreas Aspegren, produktchef Passagen. Den nya layouten är skapad utifrån användarnas synpunkter om form och innehåll. I två undersökningar har cirka 3.200 användare uttryckt sina önskemål. På den nya startsidan är också den klassiska Passagen-loggan tillbaka. – Vi tror att den stärker varumärket och höjer profilen för Passagen som den självklara startsidan, säger Andreas Aspegren.