Portalen Passagen i ny tappning enklare att använda

Portalen Passagen i ny tappning enklare att använda Nu ger Eniro sin internetportal Passagen nytt utseende så användarna enkelt och snabbt ska finna de interaktiva tjänsterna - som chatt, debatt och kontakt. Inte minst lyfter Passagens nya förstasida tydligare fram det som är unikt för Passagen; det innehåll som skapas av användarna själva. - Då portalernas föddes i mitten på 90-talet var deras huvudsakliga syfte just att skapa interaktivitet med användarna. De erbjöd tjänster som uppmanade till kommunikation med andra. Den positionen återerövrar vi nu, säger Eniros portalchef Andreas Aspegren. Eniro diskuterar alla sina webbtjänster med en användarpanel med 7 000 internetanvändare. 2 715 av dessa har hjälpt till att ta fram den nya förstasidan genom att ge synpunkter på utvecklingsarbetet. Nu publiceras sidan för fortsatt granskning för alla användare under en vecka i syfte att slutligen leverera en framsida som verkligen är skapad av användarna själva - Vi har fått mycket bra betyg av våra användare och det är ovanligt att förändringar redan initialt mottas positivt, kommenterar Andreas. Eniro förvärvade Passagen vintern 2002 i samband med köpet av Scandinavia Online. Passagen kompletterar Eniros övriga utbud som är söktjänsten Evreka, webbtjänsterna gulasidorna.se, emfas.com och bilweb.se. För ytterligare information kontakta: Andreas Aspegren, portalchef på Eniro tel 08-704 35 93, 070-830 55 75 Eniro är en av norra Europas ledande aktörer inom vägledande media och erbjuder sökrelaterade tjänster i alla kanaler från tryckta kataloger till tjänster via Internet, telefon och i mobila lösningar. Varje dag sker över fem miljoner sökningar i någon av Eniros tjänster. Under år 2002 publicerades cirka 700 titlar med en sammanlagd upplaga av 28 miljoner exemplar och på Internet genomfördes över 600 miljoner sökningar. Under 2002 uppgick omsättningen till 4 737 MSEK och resultatet före avskrivningar (EBITDA) till 940 MSEK. Eniro är verksamt i 19 länder och har 4 200 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00130/wkr0002.doc Faktablad