Rätt adress på julkorten för utlandsresenärer

Rätt adress på julkorten för utlandsresenärer För första gången kan du som reser utomlands i jul nå Eniro 118 118. Välj mellan att skicka sms eller tala med en telefonist för att få rätt uppgift. Genom att ringa +46 649 118 118 från en mobiltelefon med svenskt abonnemang kan du få upplysning om svenska och utländska telefon- nummer och adresser, oavsett var i världen du befinner sig. Nu blir det enkelt att leta reda på rätt adress till julkortet eller ringa och beställa en julblomma till de där hemma. Eniro 118 118:s telefonister hjälper dig att hitta den eller det du söker. De skickar svaret i ett SMS direkt efter samtalet. Priset är 30 kr inkl moms per upplysning. Ordinarie mobilsamtalstaxa tillkommer. Väljer du att sms:a in din förfrågan hoppar du över landskoden och trycker enbart 118 118. Upplysning via sms kostar 6 kr + den kostnad din operatör tar ut för ett sms från utlandet. 118 118® ett nummer - mängder av upplysningar Eniro 118 118 är Sveriges mest anlitade nummerupplysning med över 50 miljoner förfrågningar per år. Här finner man privatpersoner, företag, myndigheter, organisationer eller platser över hela världen. Det finns 13 miljoner nummer i databasen. Framkoppling och informationen via SMS ingår i priset. Eniro 118 118 erbjuder även tjänsterna 118 118 sms, 118 8 88 Autosvar, 118 118 Online samt Texttelefoni och Personlig väckning. För mer information: patrik.berglund@eniro118118.se, 08-704 36 02 eller richard.doos@eniro118118.se , 08-634 73 58 Eniro är en av norra Europas ledande aktörer inom vägledande media och vi erbjuder sökrelaterade tjänster i alla kanaler från tryckta kataloger till tjänster via Internet, telefon och i mobila lösningar. Varje dag sker över 5 miljoner sökningar i någon av våra tjänster. Under år 2002 publicerades cirka 700 titlar med en sammanlagd upplaga av 28 miljoner exemplar och på Internet genomfördes över 600 miljoner sökningar. Under 2002 omsatte vi 4 737 MSEK och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till till 940 MSEK. Eniro är verksamt i 19 länder och har 5 000 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/04/20031203BIT00590/wkr0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/04/20031203BIT00590/wkr0004.pdf