Telia och Elisa avyttrar innehavet i Eniro

Telia och Elisa avyttrar innehavet i Eniro Eniro AB bekräftar att Telia AB och Elisa Communications idag meddelat att företagen avyttrat 54 055 265 aktier i Eniro, genom placeringar hos institutionella investerare. Både Telia och Elisa säljer hela sina innehav i Eniro, Telia 41 797 000 aktier och Elisa 12 258 265 aktier, tillsammans 30,7 procent av antalet utestående aktier i Eniro. För mer information: Anna-Carin Gripwall, Informationssdirektör Eniro AB, +46-8-634 70 04, +46 70 349 30 64 www.eniro.com Eniro AB är norra Europas ledande katalogföretag, offline och online. Verksamheten omsatte 3 mdr SEK 2000 och visade ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 891 MSEK. Eniro har verksamhet i 23 länder och har idag ca 4 000 medarbetare. Detta pressmeddelande får ej distribueras till eller inom USA, Kanada, Australien eller Japan eller i några andra länder där distributionen eller Erbjudandet strider mot regler i sådana länder eller kräver ytterligare åtgärder, utöver de som följer av svensk lag. Erbjudandet riktas inte till personer vilkas medverkan skulle kräva ytterligare prospekt, registreringsåtgärder eller i övrigt andra åtgärder än vad som krävs enligt svensk lag. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT00010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT00010/bit0001.pdf