TV4 väljer gulasidorna.se för sina Allt om-sajter

TV4 väljer gulasidorna.se för sina Allt om-sajter TV4 Interaktiv väljer att samarbeta med Eniro på sina nöjesguider på Internet. Det innebär att besökare på de tre välbesökta sajterna - alltomstockholm.se, alltomgoteborg.se och alltommalmo.se från och med nu kan söka information på gulasidorna.se direkt från den stadsguide de befinner sig på. För besökarna innebär det tillgång till kontaktuppgifter, kartor och vägbeskrivningar. Samarbetsavtalet mellan TV4 Interaktiv AB och Eniro Sverige AB innebär inte bara att gulasidorna.se integreras med TV4 Interaktivs stadsguider. TV4 Interaktiv AB och Eniro ska dessutom titta på om det går att hitta ytterligare gemensamma affärsmöjligheter online. - Det här är ett mycket bra samarbete för oss då TV4 Interaktiv, precis som Eniro, är ett offensivt företag på online-sidan. Det ger oss möjlighet att nå ut ännu bredare med våra söktjänster där användaren lätt hittar relevant information med samtidig tillgång till karta och vägbeskrivning, säger Christer Pettersson, ansvarig för Eniros söktjänster i Norden. TV4s Allt om-sajter innehåller evenemangs- och nöjesinformation om Stockholm, Göteborg och Malmö. Genom samarbetet med Eniro adderas direkt tillgång till kontaktinformation om företag i hela landet och en kartfunktion där besökaren hittar detaljerad kartinformation samt vägbeskrivningar i Sveriges största städer. - Vi ser främst två fördelar för våra cityguider. Dels att vi får en mer komplett och bättre söktjänst för våra användare, vilket ger möjlighet till mer trafik för våra annonsörer och kunder. Dels att Eniro är en strategisk rätt partner för oss att samarbeta med där innehållet på gulasidorna.se blir ett bra komplement till vår redaktionella nöjesbevakning av storstäderna, säger Kajsa Medin Hansen, VD TV4 Interaktiv AB För ytterligare information kontakta: Christer Pettersson, ansvarig för Eniros söktjänster I Norden: 08-704 37 42, 070-362 33 11. Kajsa Medin Hansen, VD TV4 Interaktiv: 08-459 40 00 Eniro är en av norra Europas ledande aktörer inom vägledande media och erbjuder sökrelaterade tjänster i alla kanaler från tryckta kataloger till tjänster via Internet, telefon och i mobila lösningar. Varje dag sker över fem miljoner sökningar i någon av Eniros tjänster. Under år 2002 publicerades cirka 700 titlar med en sammanlagd upplaga av 28 miljoner exemplar och på Internet genomfördes över 600 miljoner sökningar. Under 2002 uppgick omsättningen till 4 737 MSEK och resultatet före avskrivningar (EBITDA) till 940 MSEK. Eniro är verksamt i 19 länder och har 4 200 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/15/20030415BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/15/20030415BIT00070/wkr0002.pdf