Enlight Interactive levererar karriärutvecklingsverktyg till Hydro IS Partner

Enlight Interactive levererar karriärutvecklingsverktyg till Hydro IS Partner Framtidens kompetensbehov tillgodoses med ny lösning för karriärutveckling Enlight Interactives dotterbolag Infinity Learning Systems levererar tillsammans med New Start ett nytt system för karriär- och kompetensutveckling till Hydro IS Partner i Norge. Leveransen avser en pilotinstallation av 400 licenser för användande av plattformen Infinity LMS (Learning Management Systems) och den nyutvecklade lösningen Infinity Career Manager. Infinity Career Manager är ett verktyg för att attrahera, utveckla och behålla personal i en organisation i förändring. Verktyget som är ett stöd för såväl medarbetare, chefer och human resource-ansvariga inom organisationen. - För oss är detta ett genombrott som visar att marknaden nu är mogen för nästa generations lösningar för "snabba företag", dvs. de som kan hantera förändringar snabbt och effektivt, säger Niclas Ihrén VD på Infinity Learning Systems. Infinitys LMS system kan beskrivas som ett moduluppbyggt affärssystem för lärande. Systemet innehåller stöd för en rad olika förändringsprocesser inom företag och organisationer. Systemet erbjuder allt ifrån kartläggning av kompetens och utvecklingsbehov, planering och genomförande av utbildningssatsningar till skapande av egna utbildningar, test /certifiering av medarbetare och karriärutveckling. - Enlight Interactive tecknar nu i rask takt nya orders med kunder runt om i Europa. Den nya lösningen för karriärutveckling kommer kunna öka vår expansionstakt ytterligare, säger Jonas Ryberg, en av grundarna av Enlight Interactive. Infinity Career Manager är utvecklad i samarbete med New Start, nordens ledande företag inom karriärutveckling. Hydro IS Partner är ett företag inom Norsk Hydro som är nordens största industriföretag för förädling av naturresurser. www.enlight-interactive.se För ytterligare information kontakta: Jonas Ryberg, grundare Enlight Interactive, 08-597 960 00, jonas.ryberg@enlight-interactive.com Niclas Ihrén, VD infinity Learning Systems, 08-597 961 21, niclas.ihren@infinity-learning.com Enlight Interactive i korthet Enlight Interactive är Nordens mest kompletta företagsgupp inom e- learning. Enlight Interactive var det första bolaget inom den snabbväxande marknaden för interaktivt lärande, e-learning, som börsnoterades i Europa. I mars 2000 genomfördes en nyemission om 247 MSEK för koncernens Europasatsning. Enlight Interactive är en koncern bestående av 7 dotterbolag, vilka alla arbetar med lärande och utveckling via interaktiva medier (e-learning). Enlight Interactive är marknadsledare i Norden på utgivning av underhållnings- och kunskapsprogram till konsumenter genom dotterbolagen Levande Böcker, IQ Media och Ingo.se. I Sverige är marknadsandelen över 60% inom kunskapssegmentet inom e-learning för hemmamarknaden. I koncernen utvecklas även webbaserade datasystem, produkter och tjänster som stödjer lärande och utbildning i organisationer och företag. Enlight Interactive har idag Nordens mest kompletta system för webbaserad utbildning, genom dotterbolagen TestStation, Infinity Learning Systems, Eld Interaktiv Produktion och iLearn. Enlight Interactive koncernen har kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Holland och England. Under 1998/99 omsatte Enlight 228 MSEK med ett rörelseresultat om 4,0 MSEK. Infinity Learning Systems i korthet Infinity Learning är Nordens ledande leverantör av webbaserade LMS (Learning Management Systems). Infinity Learning har som affärsidé att ge organisationer snabbhet och flexibilitet genom webbaserat stöd för processer och lärande individer. Lösningarna ger företag ökad snabbhet att agera och åstadkomma nödvändiga förändringar genom att fokusera och stödja lärandet i organisationen. Bland produkterna finns lösningar för att stödja learning management, knowledge management, training management, career management, competence management, change management och communication management. Färdiga lösningar finns också för att stödja kvalitetsledning med ISO9000 och miljöledning med ISO14001. Infinity Learning är ett dotterbolag till börsnoterade Enlight Interactive, Nordens största aktör inom interaktivt lärande. Enlight Interactives webbsystem för lärande finns idag hos över 400 kunder, exempelvis Telia, Fuji Film, Scandic Hotels och Office-kedjan. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00570/bit0002.pdf