ECDL i Tyskland förnyar sitt avtal med Enlight

ECDL i Tyskland förnyar sitt avtal med Enlight Enlight levererar online certifieringar till en av de största ECDL operatörerna. Den tyska nationella ECDL operatören, Dienstleistungsgesellschaft für Informatik mbH (DLGI), har tecknat ett förnyat avtal med Enlight. Det fleråriga avtalet innebär att Enlight fortsätter leverera en komplett webbaserad lösning för ECDL certifiering i Tyskland. DLGI är den officiella organisation som står bakom ECDL programmet i Tyskland. Sedan starten 1999 har ECDL blivit framgångsrik i Tyskland och Enlights online lösning har används för certifiering ända från start. Under den nya avtalstiden som spänner över flera år kommer Enlight leverera kompletta tjänster för ECDL certifiering inklusive online applikationer för testning och testadministration samt godkända tester, allt levererat som en ASP-tjänst. För ytterligare information, kontakta Urban Doverholt, VD Enlight AB, 08 - 597 960 00 Enlight är Europas ledande företag inom test och certifiering online. Över 6 miljoner tester har tagits i över 3000 testcenter via Enlights lösningar, och Enlight har kontor i Sverige, Tyskland, England, Nederländerna, Belgien och Österrike. Enlight grundades 1993, och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Affärsidén är att inspirera och förenkla din personliga och professionella utveckling, genom att leverera onlinelösningar för kvalitetssäkrat lärande. Enlight levererar i dag rikstäckande certifieringslösningar i Tyskland, Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Sverige, Norge, Danmark, Australien, Nya Zeeland, Schweiz, Liechtenstein Österrike och Kanada. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00530/wkr0002.pdf