Enlight förnyar avtal med Migros i Schweiz

Enlight förnyar avtal med Migros i Schweiz Onlinetest av IT-kunskaper för Migros utbildningsverksamhet Enlight har tecknat ett förnyat avtal med en av Schweiz största datorutbildningsleverantörer, Informatikschule der Klubschule Migros. Klubschule Migros är utbildningsavdelningen för Migros, den största detaljhandelsgruppen i Schweiz. Avtalet avser Enlight's tjänster för test och certifiering av IT-kunskaper. Tjänsterna kommer att användas vid Migros utbildningscenter på 40 platser i Schweiz, och avtalet väntas över en tvåårsperiod vara värt cirka en miljon svenska kronor. För ytterligare information, kontakta: · Øyvind Lundgreen, VD Enlight AB, + 46 -703 - 187 682, oyvind.lundgreen@enlight.net Om Enlight Enlight är ledande inom globala lösningar för säkring av kunskap. Lösningarna låter kunder säkra att deras medarbetare, partners och kunder har den kunskap de behöver för att nå sina mål. Enlight arbetar med alla delar av den offentliga sektorn och har mer än 350 multinationella bolag som kunder. Vidare har tusentals skolor, utbildningsinstitutioner och testcenter levererat över 8 miljoner tester online med hjälp av Enlight, och våra lösningar används i över 70 länder i alla världsdelar. Bolaget bildades 1993 och är noterat på Stockholmbörsen. Enlight har kontor i USA, Storbritannien, Nederländerna, Tyskland, Norge och Sverige. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/02/20041102BIT20070/wkr0001.pdf