Enlight i partnerskap med ledande holländsk IT-konsult

Enlight i partnerskap med ledande holländsk IT-konsult Stärker Enlights position på den Holländska marknaden Enlight har tecknat ett partnerskapsavtal med CSS. CSS är en av Hollands största IT-konsulter med 2 200 anställda i Holland, Belgien och Luxemburg. Avtalet innebär att CSS kommer att sälja och marknadsföra Enlights lösningar för kvalitetssäkring av kunskap online, bland för testning, certifiering och Competence Management. CSS kommer dessutom själva börja använda Enlights lösningar internt. CSS som är en av Hollands största IT konsulter med en omsättning på över 1 700 MSEK kommer genom sin försäljningsorganisation att sälja Enlights lösningar. CSS har över 20 kontor i Holland och mångåriga relationer med många av de största holländska storföretagen. - CSS har ett väl utarbetat koncept för kvalitetssäkrat lärande i större företag, säger Drs Robert-Jan Merison, Educational Director på CSS Education. "Efter att ha utvärderat de olika amerikanska och europeiska leverantörerna av onlinelösningar för lärande så valde vi Enlight." Vid sidan av att erbjuda Enlights lösningar till kund, så kommer Enlights lösningarna även att användas internt i CSS. - CSS är framgångsrika i Holland, och får genom Enlight möjligheten att utöka sitt spektrum av tjänster inom ett viktigt område: lärande. För Enlight innebär avtalet ett viktigt erkännande av kvaliteten på våra olika lösningar, säger Urban Doverholt, VD på Enlight AB. Redan under avtalets första år räknar vi med över 1 MSEK i intäkter. www.enlight.net www.css.nl För ytterligare information vänligen kontakta: Urban Doverholt, VD Enlight AB, +46 8-597 960 00 Robert-Jan Merison, Education Director, CSS, +31 1-52 847 000 Enlight i korthet Enlight är Europas ledande företag inom test och certifiering online. Affärsidén är att förenkla och förkuliga din personliga och professionella utveckling, genom att leverera onlinelösningar för kvalitetssäkrat lärande. Enlight har idag medarbetare i Sverige, Holland, Belgien, Tyskland och Storbritannien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/30/20011130BIT00220/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/30/20011130BIT00220/bit0001.pdf