Enlight tecknar utökat landsavtal i Danmark

Enlight tecknar utökat landsavtal i Danmark Enlight har tecknat ett utökat landsavtal för det europeiska datakörkortet (ECDL) med Dansk Dataforening, som ansvarar för ECDL i Danmark. Avtalet innebär att det årligen kommer att tas flera hundra tusen tester i Enlights certifieringssystem i Danmark, såväl inom ECDL som inom andra områden. - Vid sidan av ECDL-tester så utvecklar Dansk Dataforening även nya testområden som kommer att öka de redan höga volymerna i Danmark, säger Urban Doverholt, VD för Enlight. Genom att vi nu går vidare i vårt redan etablerade samarbete så får vi nu även nya intäkter från Danmark. Totalt levererar Enlight nu lösningar kring ECDL testning och certifiering online i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Nya Zealand, Australien och Frankrike. www.enlight.net För ytterligare information kontakta: Urban Doverholt, VD Enlight AB, +46 (0)8-597 960 00 Enlight i korthet Enlight är Europas ledande företag inom test och certifiering online. Affärsidén är att förenkla och förkuliga din personliga och professionella utveckling, genom att leverera online-lösningar för kvalitetssäkrat lärande. Enlight har idag medarbetare i Sverige, Holland, Belgien, Tyskland och Storbritannien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/05/20011105BIT00250/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/05/20011105BIT00250/bit0001.pdf