Förenta Nationerna väljer Enlights lösning för 127 länder

Förenta Nationerna väljer Enlights lösning för 127 länder UNDP använder Enlights online lösningar för global certifiering Enlight har valts av FN:s utvecklingsprogram (UNDP) som leverantör av online certifieringslösningar till UNDP:s lokala kontor i 127 länder. Lösningen kommer användas för att testa och certifiera personalens datakunskaper som förberedelse inför lansering av ett nytt IT system inom UNDP. Kontraktet är värt en halv miljon kronor. UNDP (United Nation Development Program) är FN:s globala nätverk för utveckling, som arbetar för förändring och sammanlänkar länder med kunskap, erfarenhet och resurser som hjälper människor att förbättra sina liv. UNDP levererar mestadels sina tjänster genom sina mer än 127 landskontor med cirka 5000 anställda. Kunskaper i informationsteknologi (IT) behövs för alla anställda inom UNDP för att de skall kunna dra full nytta av den information och de kontakter som finns tillgängliga på organisationens globala nätverk. Därför har UNDP bestämt att implementera ICDL-certifiering som en lägsta standard för IT kunskap hos anställda. UNDP har valt Enlights online lösning för hantering av test- och certifieringsprocessen. Huvudkraven var att få beprövad global online leverans, enkel och säker administration, omedelbar tillgänglighet och stöd för tester på flera olika språk. Ett annat krav var att även de landskontor som har dålig IT infrastruktur och låg bandbredd ska kunna använda lösningen. "Att säkra IT kunskaper i en global organisation som vår är en utmaning." säger Peter McAteer, Chef för UNDPs globala utbildningscenter, "Enlight var den enda leverantören som kunde leverera en flerspråkig lösning som möjliggör säker testning världsomfattande även från orter med mindre bra internetanslutning och med möjlighet för effektiv central administration och uppföljning utan tidsfördröjning." "UNDP är en global organisation som på detta sätt har möjlighet att säkerställa IT-kunskapen hos sina medarbetare, vilket ger stora fördelar för dem," säger Urban Doverholt, VD Enlight AB." Vi är väldigt glada över att UNDP har valt oss för deras certifieringslösning. Detta understryker värdet av att våra lösningar är tillgängliga närsomhelst, varsomhelst - något många internationella organisationer och företag värdesätter högt." För ytterligare information, kontakta Urban Doverholt, VD Enlight AB, 08 - 597 960 00 Enlight är Europas ledande företag inom test och certifiering online. Över 6 miljoner tester har tagits i över 3000 testcenter via Enlights lösningar, och Enlight har kontor i Sverige, Tyskland, England, Nederländerna, Belgien och Österrike. Enlight grundades 1993, och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Affärsidén är att förenkla och förkuliga din personliga och professionella utveckling, genom att leverera onlinelösningar för kvalitetssäkrat lärande. Enlight levererar i dag rikstäckande certifieringslösningar i Tyskland, Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Sverige, Norge, Danmark, Australien, Nya Zeeland, Schweiz, Liechtenstein Österrike och Kanada. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/26/20030326BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/26/20030326BIT00140/wkr0002.pdf