Världens största leverantör av CAD-system väljer Enlight

Världens största leverantör av CAD-system väljer Enlight Autodesk, världens största leverantör av programvara för datorstödd konstruktion (CAD), har valt Enlight som leverantör av certifieringstjänster online för alla sina återförsäljare i Europa, Mellanöstern och Afrika. Avtalet ger Autodesks återförsäljare och utbildningscenter möjlighet att köpa tester för att säkra kunskap om produkten AutoCAD i samband med en obligatorisk certifiering. Genom lösningen kan Autodesk säkra nivån av service och kompetens i sitt nätverk av distributörer och återförsäljare i regionen. Avtalet är en fortsättning på ett framgångsrikt pilotprojekt som genomfördes i 21 länder. Avtalet ger i första skedet Enlight en uppskattad intäkt på 1.6 miljoner kronor under en treårs-period. Autodesk är världens största leverantör av mjukvara för Computer Aided Design (CAD), med över fyra miljoner användare av produkten AutoCAD i 160 länder. Autodesk är ett globalt företag med huvudkontor i USA och har ett nätverk med över 7000 återförsäljare i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA). Autodesk har valt Enlights lösning för test och certifiering online efter ett sexmånaders pilotprojekt i 21 länder. Avtalet är uppskattat till ett värde av 1.6 miljoner kronor och inkluderar användning av test och certifierings-lösningar online samt kringliggande tjänster. "Enlight är ensamma om en unik lösning för testning och certifiering online och har global räckvidd och en utmärkt servicenivå", säger Georges Millet, EMEA Channel Director på AutoDesk. "Eftersom pilotprojektet i 21 länder fungerat så bra har vi nu valt Enlight som levererantör." Återförsäljarnas kompetens och kunskap om Autodesks produkter påverkar direkt försäljningen och servicen till kunderna. Certifikatet kommer därför att bli obligatoriskt för alla AutoCAD återförsäljare i regionen. "Certifiering av återförsäljare blir allt viktigare" säger Urban Doverholt, VD Enlight. "Genom att välja en certifieringslösning med global räckvidd kan Autodesk stärka sin marknadsposition i hela regionen." För ytterligare information, kontakta Urban Doverholt, VD Enlight AB, 08 - 597 960 00 Enlight är Europas ledande företag inom test och certifiering online. Över 6 miljoner tester har tagits i över 3000 testcenter via Enlights lösningar, och Enlight har kontor i Sverige, Tyskland, England, Nederländerna, Belgien och Österrike. Enlight grundades 1993, och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Affärsidén är att förenkla och förkuliga din personliga och professionella utveckling, genom att leverera onlinelösningar för kvalitetssäkrat lärande. Enlight levererar i dag rikstäckande certifieringslösningar i Tyskland, Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Sverige, Norge, Danmark, Australien, Nya Zeeland, Schweiz, Liechtenstein Österrike och Kanada. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030327BIT00500/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030327BIT00500/wkr0002.pdf