EPiServer lanserar CDN tjänst för effektiv global drift

Ny tjänst i samarbete med Level 3 säkerställer hög prestanda

EPiServer, en ledande leverantör av lösningar som möjliggör en engagerande onlinenärvaro som driver slutkundens affärsresultat, lanserar idag en ny CDN tjänst. EPiServer CDN ger företag och organisationer med ytterst höga krav på drift möjlighet att kostnadseffektivt säkerställa tillgänglighet med hög kvalitet och global prestanda.

EPiServer CDN är en molnbaserad Content Delivery Network-modul som ger omedelbara förbättringar till företag som har en onlinenärvaro med fokus på konverteringar, till exempel en e-handelsplats som ska fungera snabbt och optimalt globalt. Tjänsten gör det enklare att globalt anpassa och skala leveransen av webbplatsen, påverka sökmotoroptimeringen på ett positivt sätt samt sänka de totala kostnaderna för bandbredd. Tjänsten är baserad på ett samarbete med Level 3 Communication.

"En bra onlinenärvaro innebär en förbättrad kundupplevelse, som direkt påverkar varumärkeslojaliteten och skapar ökade intäkter,” säger James Heard,Regional President, EMEA, Level 3. "Med Level 3:s lösningar kan EPiServers kunder runt om i världen leverera en högkvalitativ webbupplevelse med världsledande hastighet, tillförlitlighet och prestanda - även under belastningstoppar."

"CDN-tjänster är affärskritiska för varje webbplats som når en global publik," säger Bob Egner, Vice President Global Marketing & Products för EPiServer. " EPiServer CDN är tillgängligt för EPiServer kunder och vi kan nu erbjuda säker global prestandaoptimering samtidigt som vi förenklar deras leverantörshantering."

EpiServer lanserade även nyligen en tjänst för lasttest av webbplatser, båda dessa tjänster utgör komplement till Everweb med syfte att säkerställa och optimera prestanda för webbplatsen. ”Genom att erbjuda ett komplett utbud av tjänster från drift till optimering av prestanda, är Everweb en one-stop-shop för drift av globala webplatser,” avslutar Bob Egner.

EPiServer CDN-tjänsten är tillgänglig omedelbart. Intresserade kunder kan begära en kostnadsfri simulering genom att kontakta Everweb@episerver.com för att se de förbättringar som EPiServer CDN medför.

Maria Wasing
Europeisk Marknadschef EPiServer
E-mail: maria.wasing@episerver.com

EPiServer är en ledande leverantör av lösningar som möjliggör en engagerande webbnärvaro som driver slutkundens affärsresultat. Mer än 3 500 kunder världen över använder EPiServers plattformar som kombinerar innehåll, digitala mötesplatser, e-handel och kommunikation med ett anpassningsbart dashboard. EPiServers CMS-plattform är grunden för fler än 20 000 webbplatser och används dagligen av fler än 130 000 webbredaktörer. All försäljning av EPiServers plattformar sker genom ett omfattande nätverk med fler än 520 partners i över 30 länder. EPiServer kombinerar stabiliteten och support av en kommersiell product med EPiServer World, ett aktivt nätverk av mer än 14 000 utvecklare. Företaget är certifierad guldpartner till Microsoft och har fått högsta betyg, AAA, av Dun & Bradstreet sedan år 2000. EPiServer grundades 1994 och har kontor i Sverige, USA, Danmark, Norge, Finland, Holland, Sydafrika, Australien och Storbritannien. Företaget ägs av IK2007-fonden. IK Investment Partners (”IK”) är ett europeiskt private equity bolag med nordiska rötter som förvaltar cirka 5,7 miljarder euro i kapital. För mer information, besök www.episerver.se.