Epsilon stärker sin position i Göteborg

Epsilon stärker sin position i Göteborg Epsilon tar nu ytterligare ett strategiskt steg för att samordna kompetens och resurser i utvecklingscentrum. - Syftet är att kunna ta större totalåtaganden och ge kunden möjlighet att lägga hela eller delar av sin utvecklingsprocess på en stark extern partner, säger Staffan Andersson, vd Epsilon AB. Det är Epsilons dotterbolag Epsilon Development AB och Epsilon HighTech Engineering AB som nu går samman och bildar ett bolag med drygt 200 medarbetare i Göteborg. Lars Johansson, vd för det nya bolaget, menar att Epsilons koncept nu blir tydligare och gör Epsilon till en starkare samarbetspartner för de företag som arbetar i framtidsbranscher. - Vi är övertygade om att framtidsföretagen behöver mer fokuserade leverantörer. Utvecklingscentrum är vårt sätt att driva den utvecklingen. Epsilon har de senaste åren arbetat med att bygga upp starka utvecklingscentrum i storstadsregionerna för att kunna erbjuda ett komplett tjänsteutbud inom högteknologisk produktutveckling. - I Malmö och Stockholm är processen i princip klar. Genom samordning och samlokalisering tar vi nu steget fullt ut även i Göteborg, säger Lars Johansson. Epsilon Developments nuvarande kontor i Södertälje och Eskilstuna kommer inte att följa med in i det nya bolaget utan samordnas med Epsilons utvecklingscentrum i Stockholm. MBL-förhandlingar har inletts och beräknas vara avslutade inom ett par veckor. För ytterligare information, kontakta: · Staffan Andersson, vd Epsilon AB, mobil 0703-27 39 00 · Lars Johansson, vd Epsilon HighTech Engineering, mobil 0706-27 69 67 Epsilon är en ledande leverantör av kvalificerade konsulttjänster inom högteknologisk produktutveckling och har närmare 1 000 medarbetare. Genom att utveckla produkter och koncept från idé till marknad, flyttar Epsilon fram sina kunders marknadspositioner. Epsilon är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. (www.epsilongroup.net) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00900/wkr0002.pdf