Ny VD i Epsilon

Ny VD i Epsilon Epsilon AB står inför en avnotering från Stockholmsbörsen. I samband med detta väljer bolaget att förändra ledningen. Till ny VD och koncernchef har utsetts Mats Boström, tidigare vice VD. Mats Boström, som tidigare även varit VD för Epsilon Utvecklingscentrum i Stockholm, kommer att arbeta heltid som koncernchef och VD för Epsilon AB. - Mats har en strategisk och teknisk kompetens som borgar för fortsatt fokus på högteknologisk utveckling. Den långsiktiga planeringen har varit inriktad på nu aktuell förändring och avnoteringen är lämpligt tillfälle för genomförande, säger den tidigare VD:n Staffan Andersson, som övergår till rollen som arbetande styrelseordförande. Såväl Mats Boström som Staffan Andersson tillträder sina nya poster med omedelbar verkan. Danir AB, som ägs av Dan Olofsson, lade i januari ett bud på Epsilon. Ett bud som vid anmälningstidens utgång hade accepterats av drygt 96 procent av aktieägarna. Avsikten är att Epsilons aktier ska avnoteras från Stockholmsbörsen. Epsilon är en ledande leverantör av kvalificerade konsulttjänster inom högteknologisk produktutveckling och har närmare 1 000 medarbetare. Genom att utveckla produkter och koncept från idé till marknad, flyttar Epsilon fram sina kunders marknadspositioner. Epsilon är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. (www.epsilongroup.net) För ytterligare information, kontakta: · Mats Boström, VD Epsilon AB, mobil 0703-79 07 45 · Staffan Andersson, styrelseordförande, mobil 0703-27 39 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT01030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT01030/wkr0002.pdf