26 maj 2000 sista dag för handel med Ericssons konvertibel KV 2B

26 maj 2000 sista dag för handel med Ericssons konvertibel KV 2B Ericsson's konvertibellån 1993/2000 är noterat på OM Stockholmsbörsen och på Nasdaq, USA. Den 31 maj 2000 är sista dag för innehavare av Ericssons KV 2B att konvertera till Ericsson B aktier. För att möjliggöra konvertering av konvertibeln före sista konverteringsdag kommer handeln med konvertibeln på OM Stockholmsbörsen och Nasdaq att upphöra tre bankdagar före den 31 maj 2000, det vill säga sista dag för handel med konvertibeln är den 26 maj 2000 på OM Stockholmsbörsen och den 25 maj på Nasdaq. Ericsson är den ledande leverantören i den nya telekomvärlden, med kommunikationslösningar där tele- och datateknik kombineras med frihet för användaren att vara mobil. Med över 100 000 medarbetare i 140 länder underlättar Ericsson kommunikationen för sina kunder - nätoperatörer, andra leverantörer av teletjänster, företag och konsumenter - över hela världen. Besök Ericssons Pressrum på: http://www.ericsson.se/pressroom FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA Pia Gideon, Vice President External Relations, Corporate Communications Tel.08-719 2864, 070-519 2864; E-post: pia.gideon@lme.ericsson.se Vidar Mohammar, Vice President & Corporate Treasurer Tel. 08-719 00 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00920/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00920/bit0002.pdf

Ericsson är världsledande inom kommunikationsteknik och tillhörande tjänster med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Vi har mer än 100 000 anställda och har sedan 1876 försett kunder i 180 länder med lösningar och tjänster. Tillsammans bygger vi en mer uppkopplad framtid där alla individer och alla branscher har möjlighet att nå sin fulla potential. Nettoomsättningen 2017 uppgick till 201,3 miljarder kronor (23,5 miljarder USD). Ericssons aktier är noterade på Nasdaq Stockholm och NASDAQ NewYork. Läs mer på www.ericsson.com