Ericsson planerar avregistrering från börserna i Frankrike, Tyskland och Schweiz

Ericssons styrelse har gett verkställande direktören i uppdrag att avregistrera B-aktien från Euronext (Paris), de tyska börserna (Düsseldorf, Frankfurt och Hamburg) och den schweiziska börsen.
I dag sker mer än 99 procent av handeln i Ericssonaktier på OM Stockholmsbörsen, Nasdaq och Londonbörsen. I Frankrike, Tyskland och Schweiz är handelsvolymerna obetydliga och motiverar inte kostnaderna för noteringarna.

Tidsplanen för avregistreringarna förväntas skilja sig åt mellan börserna. Processerna för avregistrering kommer att påbörjas omgående.

Ericsson är världsledande inom kommunikationsteknik och tillhörande tjänster med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Vi har mer än 100 000 anställda och har sedan 1876 försett kunder i 180 länder med lösningar och tjänster. Tillsammans bygger vi en mer uppkopplad framtid där alla individer och alla branscher har möjlighet att nå sin fulla potential. Nettoomsättningen 2017 uppgick till 201,3 miljarder kronor (23,5 miljarder USD). Ericssons aktier är noterade på Nasdaq Stockholm och NASDAQ NewYork. Läs mer på www.ericsson.com