Esa Pruikkonen med grundaren Esa Tapani Pruikkonen renodlar verksamheten mot fastighetsutveckling

Vi är glada och stolta över att kunna meddela att vi nu har en ny och fin hemsida där vi presenterar möjligheterna med att förädla och utveckla fastigheter. Sedan många år har vi arbetat med att ta fram underliggande och dolda värden i fastigheter och lokaler genom vår fastighetsutveckling. Det kan handla om ombyggnationer, hyresgästanpassningar, moderniseringar, eller bara styling. Det viktiga är att just din lokal eller fastighet presenteras och nyttjas på optimalt sätt. Vi hälsar dig välkommen att besöka vår hemsida och läsa lite mer om varför vi är en bra partner till att förädla och utveckla ditt fastighetsbestånd oavsett om det rör sig om lägenheter, hotell, idrottsanläggningar, kontorslokaler, butiker eller köpcentra.

Vi på Esa Pruikkonen hjälper dig som fastighetsägare eller hyresgäst att hitta de lösningar som passar bäst i varje enskilt fall. Vi leder genom hela beslutsprocessen och tar hand om alla nödvändiga myndighetskontakter. Vi samarbetar med ingenjörer, arkitekter och andra konsulter så att vi kan ge dig som kund hos oss service genom hela kedjan "från ax till limpa" så att säga. Oavsett om det rör sig om butiker, industrier, kontor eller andra kommersiella lokaler så har vi erfarenheten och kunnande att bistå och leda utvecklandet av fastigheten.

Har du nyligen förvärvat ett fastighetsbestånd och vill ha input och idéer på hur man kan utveckla och förädla beståndet? Eller har du sedan länge haft ett antal fastigheter i din ägo och börjar känna dig lite hemmablind eller att ett mått av stagnation långsamt börjar smyga sig på? Då ska du kontakta oss! Vi sätter oss ner och tittar på hur portföljen ser ut. Vilka typer av fastigheter är det, vilka lägen har de och hur ser det ut med skick och underhåll? Vi intervjuar ägaren om det finns några egna tankar och intentioner med projektet. Vilken framtidshorisont föreligger? Vill man förvalta för kommande generationer och bädda fint för den eller vill man hellre avyttra sitt bestånd inom en så snar framtid som möjligt och maximera vinstmöjligheten? De gäller att hitta den rätta balansen och skapa en gnista och glöd i varje enskilt projekt. Där ligger vår passion.

Efter ett sådant möte tar vi fram en förstudie som beskriver de möjligheter vi ser med fastighetsprojektet. Vi har ett starkt team och ger dig den återkopplingen som sätter ett leende på din läppar. När vi sedan gemensamt kommit överens om vad som ska göras och hur det ska göras då är vi redan på tårna och tar in de konsulter och aktörer som behövs för att förverkliga dina uppsatta mål. Vi gör det alltid med så stor hänsyn och försiktighet som möjligt gentemot hyresgäster, omgivning, miljö och de som påverkas av förändringarna. Vi sätter en ära i att arbeta på ett sätt som tar hänsyn till miljön. Vi har en uppförandekod som säkerställer ett långsiktigt förtroende och en hållbarhet i det vi gör.

Esa Pruikkonen är din helhetspartner för att ta fram det bästa i just ditt fastighetsbestånd. Slå oss en signal eller lägg ett mail till oss så ska vi visa dig hur!

Om oss

Kommersiell fastighetsutveckling – Esa Pruikkonens verksamhetEsa Pruikkonen tjänster sträcker sig inom hela området kommersiell fastighetsutveckling och förädling av kommersiella lokaler för att tillgodose så mycket som möjligt av de ytor och möjligheter som finns tillgängliga. Vi har goda förutsättningar och en bred erfarenhet av att utveckla och projektera nya möjligheter och öka lönsamheten för såväl små och enskilda lokaler till större fastighetsbestånd som exempelvis köpcentran eller dylikt. Vår vision är att göra din affärsidé så lukrativ som möjligt och samarbetar därför tätt ihop med dig som kund för att se till att förädlingen av de aktuella kommersiella lokalerna, ska ligga så nära dina önskemål som möjligt och förutspå den affärsmässiga inverkan som får din investering att växa. Du köper fastigheterna eller lokalerna – vi förädlar dem och skapar de bästa planlösningarna och villkoren för en fortsatt fördelaktig affär. Kontakta Esa Pruikkonen för frågor och rådgivningStår du inför ett beslut att rusta upp dina kommersiella lokaler så är vi företagt du letar efter. Vi är ett sammansvetsat team av kunniga medarbetare som besitter kunskap om utveckling och byggenomförande av alla olika typer av kommersiella lokaler och fastigheter. Esa Pruikkonen erbjuder er kompletta resurser som sträcker sig från planläggningen till genomförandet av byggandet eller renoveringen. Alla våra projekt har vinstoptimeringssyftet som utgångspunkt och samtliga projekt är lika viktiga för oss. Oavsett om du har frågor om hur vi arbetar eller om du vill anlita oss, står vi redo att ta emot ditt samtal eller meddelande. Tillsammans går vi igenom din plan och analyserar fastighetens eller lokalens inneboende värden innan vi kavlar upp ärmarna och sätter igång. https://esapruikkonen.se