ESEN ingår LOI med Battleriff Gaming

Sändnings och produktionsbolaget ESEN eSports AB (Bolaget) meddelar idag att man ingår en avsiktsförklaring (LOI) om förvärv av Battleriff Gaming. Battleriff tillhandahåller en flexibel  spelplattform där spelare över hela världen kan delta i olika esport spel och ligor med i princip obegränsad skalbarhet. .

Avsiktsförklaringen innebär att ESEN har för ingått ett icke bindande avtal med avsikt att förvärva Battleriff Gaming.

Genom vår expertis ser jag goda möjligheter att tillsammans med Battleriff Gaming utveckla deras befintliga plattform för ökad synlighet och ytterligare tillväxt. Battleriff Gaming erbjuder precis det som ESEN behöver, istället för att vidareutveckla den egna plattformen kan vi ta ett snabbspår till att skala verksamheten. Säger Joakim Stenberg VD ESEN eSports AB

Ett samgående med ESEN ger en kombination av on-line och off-line relaterade esport aktiviteter som skapar en unik position i marknaden med stora utvecklingsmöjligheter, kommenterar Battleriffs VD Torbjörn Vinsell.

ESEN eSports är ett av Sveriges största esportbolag med en komplett infrastruktur för esport vilket innefattar egen esportarena, eventlokal, turneringsplattform, studio och tv-produktion med över 250 sändningar i ryggen. ESEN eSports är experter på liveproduktion och står bakom Nordens största esportturnering "King of Nordic" under eget varumärke, men tar även på sig externa produktionsuppdrag för arrangörer och spelutvecklare. ESEN eSports är noterade på Spotlight Stock Market och har sina lokaler i Bromma, Stockholm.

Denna information är sådan information som Esen eSports är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.Information lämnades, genom styrelsens försorg, för offentliggörande den 24 februari 2020.

Citat

Joakim Stenberg VD ESEN eSports AB