Johan Rittner ny Vd för Eterra i Sverige

Johan Rittner ny Vd för Eterra i Sverige Johan Rittner har utsetts till ny Vd i Eterra Sweden AB. Han ersätter nuvarande Vd Steinar Sönsteby som istället tillträder tjänsten som Koncernchef för Eterra. Johan Rittner har lång erfarenhet av ledande befattningar inom IT- branschen. Han har varit Nordenchef för Tivoli Systems och haft olika ledande befattningar inom IBM Nordic, bland annat som nordisk chef för Storage Systems Division. Senast var Johan Rittner Vd för ett av IT Providers portföljbolag Prohunt Group. " Min främsta uppgift blir att fortsätta arbetet med att bygga starka, långsiktiga och strategiska partnerskap med våra kunder och stärka vår ställning som en ledande leverantör av IT-infrastruktur med vår kompetens som stomme", säger Johan Rittner, Vd, Eterra Sweden AB. Johan Rittner tillträder tjänsten omgående. Högupplöst färgbild med fri publiceringsrätt kan hämtas från www.eterra.se/press/pressbilder.asp För mer information kontakta: Johan Rittner Steinar Sönsteby Vd, Eterra Sweden AB Koncernchef, Eterra AS Tfn: 0709-27 30 08, Tfn: + 47 93 05 56 55 08-566 230 08 E-post: E-post: johan.rittner@eterra.se steinar.sonsteby@eterra.no Eterra designar, bygger och driftar innovativa IT-plattformar. Företaget har växt fram ur Merkantildata som under lång tid byggt upp en bred kompetens inom IT-området. Eterra har över 3 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland, varav 550 i Sverige. Bland kunderna finns många stora nordiska företag och organisationer. Målet är att sätta tekniken i ett sammanhang där den bidrar till lönsamhet och konkurrenskraft. För mer information se även www.eterra.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT01220/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT01220/bit0001.pdf