eTV öppnar ny spelbutik

Report this content

eTV öppnar ny spelbutik Den interaktiva digital-tv kanalen eTV lanserar ytterligare en tjänst i dag, eSPEL. Tv-tittarna kan se demos av det senaste inom pc-och tv-spel och samtidigt beställa hem spelen med hjälp av fjärrkontrollen. Sedan början av året har eTV sänt en interaktiv upplevelsekanal till tv-tittarna i det digitala marknätet. Musik, film och resor är de produkter som man hittills har visat smakprov på och sålt i tv-kanalen. Antalet personer som ser interaktiv marksänd digital-tv i Sverige börjar nu närma sig 100 000 och nästan samtliga kanaler som sänder i det digitala marknätet erbjuder någon form av interaktivitet. - Vi börjar få volymer både på tittare och försäljningen nu, säger Bo Blåeldh, VD eTV Broadcasting AB. Den passiva tittaren börjar bli en aktiv kund och medverkare i tv-soffan. Spel och resor är de produkter som säljer bäst i Storbritannien, det land som har kommit längst inom interaktiv digital-tv. Mer än hälften av digital-tv tittarna där utnyttjar interaktiva tjänster. - Spel är en självklar produkt för oss att sälja med tanke på erfarenheterna från Storbritannien, säger Bo Blåeldh, dessutom är det viktigt att tv:n som handelsplats erbjuder ett mervärde. Förutom att det är enkelt och bekvämt att handla från tv:n så ska tv-tittaren även kunna få en upplevelse av produkten. Och spel är en mycket bra upplevelseprodukt. Om eTV Broadcasting AB eTV är den första helt interaktiva digital-tv kanalen i Norden och eTV Broadcasting AB erbjuder interaktiva transaktionstjänster via den egna tv- kanalen och via andra plattformar till de nordiska hushållen. eTV ingår i gruppen NewMedia Spark (fd. Cell Ventures) Läs mer på www.etv.sh För mer information, vänligen kontakta: Bo Blåeldh, VD, eTV Broadcasting AB Tel: 08-566 159 00 E-mail: bo.blaeldh@etv.sh Kajsa Thunholm, PR/informationschef, eTV Broadcasting AB Tel: 08-566 159 66 Mobil 070-226 63 53 E-mail: kajsa.thunholm@etv.sh ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT00770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT00770/bit0002.pdf