Euroflorist Intressenter AB (publ): Styrelsen och ägarna undersöker möjligheten till en potentiell försäljning av Euroflorist eller väsentliga dotterbolag

Report this content

Euroflorist Intressenter AB (publ) (”Euroflorist”) informerar idag om att styrelsen och ägarna undersöker möjligheten till en potentiell försäljning av Euroflorist eller väsentliga dotterbolag

Per dagen för detta pressmeddelande har inget beslut om försäljning fattats, utan diskussioner pågår. För det fall en försäljning genomförs i framtiden skulle det i enlighet med villkoren för Euroflorists utestående seniora säkerställda obligation om 280 MSEK (ISIN: SE0011310606) resultera i att Euroflorist under en viss period och under vissa förutsättningar har en skyldighet att återköpa obligationer till en premie på nominellt belopp.

För mer information, vänligen kontakta:

Per Lindsjö, verkställande direktör.

E-post: per.lindsjo@euroflorist.com

Denna information är sådan information som Euroflorist Intressenter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 juli 2020, kl. 12:00 CEST.