Europolitan levererar trådlöst kontor till Tetra Pak

Europolitan levererar trådlöst kontor till Tetra Pak Tetra Pak, en av världens största leverantörer av förpackningar och processutrustning till livsmedelsindustrin, har köpt Europolitans tjänst Det trådlösa kontoret. Medarbetarna på Tetra Pak har inte längre kvar några fasta telefoner utan använder endast mobiltelefoner. Då man ringer till Tetra Pak-medarbetarna betalar man för ett vanligt samtal trots att samtalet går till en mobiltelefon. De som ringer in till Det Trådlösa Kontoret märker ingen skillnad jämfört med ett vanligt telefonisystem. Den stora skillnaden för medarbetarna på Tetra Pak är att de alltid är mobila vilket ökar medarbetarnas tillgänglighet, nåbarhet och effektivitet oberoende av var de befinner sig i världen. - Vi har haft ett mycket gott samarbete med Europolitan tidigare, säger Nils-Åke Stålring, Manager Tele and Data Communication på Tetra Pak i Lund. Vi gillar helt enkelt deras skräddarsydda lösningar och flexibla arbetssätt - därför valde vi deras Trådlösa Kontor för våra medarbetare. - Tetra Pak är en av våra största företagskunder och vi är självfallet mycket nöjda med att de bestämde sig just för vår lösning. Vi är säkra på att Tetra Pak kommer att både spara pengar, tid och förbättra tillgängligheten bland sina anställda, säger Mats Persson, företagssäljare på Europolitan. Europolitans trådlösa kontor har idag närmare 15.000 användare. Europolitan AB är en svensk GSM-operatör som prioriterar service och kvalitet. Företaget har sitt huvudkontor i Karlskrona och är ledande i utvecklingen av tekniskt avancerade tjänster för GSM900/1800. Europolitangruppen, som även omfattar börsnoterade moderbolaget Europolitan Holdings AB samt Europolitans systerbolag Europolitan Stores AB, Ocom AB, Doberman AB och Mobile Relations AB sysselsätter omkring 1200 personer. Tetra Pak är ett av världens ledande företag inom process och förpackning för flytande livsmedel. Tillsammans med sina kunder och leverantörer hjälper de till att distribuera livsmedel till konsumenter världen över. Med 18 000 anställda och verksamhet i mer än 170 länder, arbetar Tetra Pak i strategiskt partnerskap med sina leverantörer och kunder för att få fram effektiva, innovativa och miljömässigt riktiga produkter åt miljontals människor världen över. För mer information kontakta: Michael Malvebo, ansvarig företagsmarknaden, Europolitan, Telefon: 0709-61 40 76, e-post: michael.malvebo@europolitan.se Nils-Åke Stålring, Manager Tele and Data Communication, Tetra Pak Telefon: 0708-36 15 49, e-post: nilsake.stalring@tetrapak.com Mats Johansson, Teleadminstration, Tetra Pak Telefon: 046-36 22 99, e-post: matsc.johansson@tetrapak.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00260/bit0002.pdf