Europolitan sänker SMS-priserna

Europolitan sänker SMS-priserna Nu blir det billigare att skicka textmeddelanden (SMS) för Europolitans kunder. Från och med idag torsdag 18 maj sänks SMS-priserna med närmare 40 procent till 1,50 kronor per meddelande. - Användningen av textmeddelanden ökar hela tiden, säger Robert Nilsson, marknadschef på Europolitan. Ända sedan vi som första operatör i världen introducerade möjligheten att skicka textmeddelanden har vi lagt stora resurser på att utveckla användbara informationstjänster för våra kunder. Med textmeddelanden kan kunden skicka korta meddelande (SMS, Short Message Service) till andra mobilteleanvändare. Alla Europolitans GSM-kunder kan också när som helst med hjälp av SMS hämta information, t.ex. nyheter, väder och aktiekurser från Europolitans TextInfo-tjänster. Dessutom kan Europolitans kunder prenumerera på en mängd olika informationstjänster via webbplatsen Hantera. Kunderna kan själva bestämma bevakningsområden, och får sedan informationen i form av SMS-meddelanden. Tillgängliga TextInfo-tjänster (beställs genom att ett SMS skickas från telefonen): Kommunikation: Skicka fax eller e-post, SMS-chatt Finansinformation: aktiekurser i realtid, ekonominyheter, valutainformation (räknar om valuta) Nyheter: inrikes, utrikes-, sport- och IT-nyheter. Väder: inrikes-, utrikes-, golfväder, per ort Mat: Vintips Tillgängliga informationstjänster för prenumeration (beställs från webbplatsen hantera.europolitan.se): Finansinformation; aktiekurser, ekonominyheter. Nyheter: inrikes-, utrikes-, sport- och nöjesnyheter. Väder: inrikes-, utrikes-, golfväder, per ort På Hantera (https://hantera.europolitan.se) kan kunden själv ställa in vilken tid och dag han vill ha informationen levererad. Man kan också beställa en prenumeration på nyheter som innehåller vissa på förhand givna nyckelord. Europolitan AB är en svensk GSM-operatör som prioriterar service och kvalitet. Företaget har sitt huvudkontor i Karlskrona och är ledande i utvecklingen av tekniskt avancerade tjänster för GSM900/1800. Europolitangruppen, som även omfattar börsnoterade moderbolaget Europolitan Holdings AB samt systerbolagen Europolitan Stores AB, Ocom AB och Doberman AB, sysselsätter omkring 1200 personer. Mer information finns på www.europolitan.se. För mer information kontakta: Robert Nilsson, marknadschef, Europolitan AB, Telefon 0708-33 14 12, e-post: robert.nilsson@europolitan.se Johan Holmgren, pressansvarig, Europolitan AB Telefon 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@europolitan.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00290/bit0002.pdf