Europolitan Vodafone storsatsar på ungdomsinriktat koncept

Pressmeddelande - Karlskrona 2001-05-22 Europolitan Vodafone storsatsar på ungdomsinriktat koncept Europolitan Vodafone bryter ny mark - lanserar kontantkortet CU för unga människor Europolitan Vodafone lanserar idag kontantkortet CU (uttalas see you) som är ett kontantkort speciellt framtaget för unga människor i åldrarna 15-25 år. Kontantkortet erbjuder såväl priser som tjänster anpassade efter ungas livsstil och behov. Inom konceptet CU kommer även en webbplats - www.wannacu.com - att finnas, där målet är att den ska utvecklas till en community för ungdomar. Konceptet CU är utformat för att passa ungdomarnas höga krav på stil, mobilitet, kommunikation och underhållning. Kontantkortet har också priser som tilltalar plånboken hos tjejer och killar mellan 15 och 25 år. - Med CU har vi tagit fram ett kontantkort som den yngre generationens mobiltelefon-användare kan identifiera sig med. Det handlar om tjänster och priser som är helt anpassade efter deras behov, vanor och krav. Trots att ungdomar till stor del driver på utvecklingen av framtidens mobila tjänster har det fram tills nu inte funnits något solklart alternativ för dem på marknaden. Därför är vi glada att kunna erbjuda CU, säger Sara Thorson, konceptansvarig för CU på Europolitan Vodafone. För unga människor spelar tid på dygnet ofta mindre roll och CU-kortets prisstruktur premierar speciellt den som anser att sena kvällar är ett tillfälle att utnyttja snarare än att sova bort. Att prata i telefon och wappa på kvällar efter 19.00 och på helger kostar därför endast 60 öre per minut! Dessutom erbjuder CU rejält låga priser även för den som vill wappa på dagtid eller som anser att SMS är den ultimata kommunikationsformen. Priset för ett SMS är 1,30 kronor styck och att wappa mellan 07.00 och 19.00 vardagar kostar endast fyra kronor per minut. CU-kortet har heller inga fasta avgifter utan man betalar bara för den tid och de tjänster man använder. Till konceptet hör även webbplatsen www.wannacu.com som kommer erbjuda unga människor tillgång till information, tjänster och mötestillfällen. Bland annat kommer där att finnas ett 40-tal olika wap- och SMS-spel att välja mellan. - CU är ett kontantkort som ger tillträde till en värld långt ifrån vardag och tristess. Det sker dels via alla de tjänster som CU erbjuder men också via webbplatsen www.wannacu.com som vi hoppas ska utvecklas till en mötesplats för alla ungdomar, säger Sara Thorson. CU:s startpaket går att köpa från och med den 21 maj i alla Europolitan Stores, Ocom-butiker samt Europolitan Vodafones partners. Dessutom säljs CU och värdebevis på Statoil, Pressbyrån, 7-Eleven samt ATG. Fakta om CU kontantkort CU är ett kontantkort från Europolitan Vodafone speciellt framtaget för människor i åldrarna 15-25 år. Priset på CU:s startpaket är 350 kronor (rekommenderat cirkapris) och det är laddat med samtalstid för 250 kronor. Kunder som registrerar sig på www.wannacu.com får 100 kronor extra att ringa för. CU-kortet har inga fasta avgifter utan man betalar bara för den tid och de tjänster man använder. Priser Tal Kronor per minut/styck Europolitan Vodafones egna nät och till fasta nätet: Kvällar 19.00-07.00 och helger 0,60 kr/minut Övrig tid 5,60 kr/minut Till andra nationella mobiloperatörer: Kvällar 19.00 - 07.00 och helger 2,00 kr/minut Övrig tid 5,60 kr/minut Startavgift 0,50 kr Priser Data Kvällar 19.00 - 07.00 och helger 0,60 kr/minut* Övrig tid 4,00 kr/minut* Startavgift 0,50 kr SMS 1,30 kr/styck *Gäller endast via Europolitan Vodafones WAP-gateway tel: 0708- 222927 Tjänster: Nedan beskrivs de tjänster som ingår från start i CU kontantkort med undantag av CU ABROAD som är en tilläggstjänst: CU ALL - gruppsamtal med möjlighet att prata upp till fem personer samtidigt CU CALLING - samtal väntar CU 2 - pendling/förfrågan CU LATER - röstbrevlåda CU THERE - vidarekoppling till annan telefon I CAN CU - nummerpresentatör CU SMS WANNACU.COM - wap, spel, community, infotjänster CU ABROAD - en tilläggstjänst till CU för den som vill använda kontantkortet utomlands. Att lägga till tjänsten kostar 150 kronor i anslutningsavgift. För mer information kontakta: Sara Thorson, konceptansvarig för CU, Europolitan Vodafone Telefon: 0709-61 42 39, e-post: sara.thorson@europolitan.se Johan Holmgren, informationsansvarig, Europolitan Vodafone Telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@europolitan.se Europolitan Vodafone är en mobilteleoperatör med tillstånd att bygga tredje generationens mobiltelenät. Vår styrka är vårt fokus på utveckling av internationella tjänster, service och kvalitet. Europolitan Vodafone sysselsätter omkring 1400 personer. Europolitan Vodafone är noterat på Stockholm-börsens Attract 40-lista genom Europolitan Holdings AB. Majoritetsägare är brittiska Vodafone som äger 71 procent av Europolitan Holdings och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone-gruppen finns representerad på fem kontinenter och har omkring 80 miljoner kunder (proportionellt antal kunder, beräknat efter ägarandel). www.europolitan.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/22/20010522BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/22/20010522BIT00100/bit0001.pdf