Microsoft väljer Euroseek på sina söktjänster

Microsoft väljer Euroseek på sina söktjänster Microsoft och Euroseek har slutit ett nordiskt samarbetsavtal, som innebär att Euroseek blir tillgängligt som söktjänst på Microsofts portal MSN och Internet Explorer. Det svenska bolaget Euroseek (www.euroseek.com), med Internet-tjänster såsom portaler, sökmotor, information, underhållning, e-handel och trådlös bredbandsaccess, har slutit ett nordiskt samarbetsavtal med Microsoft i Kista. Samarbetsavtalet med Microsoft ger fler besökare till Euroseeks söktjänst och större exponering för Euroseeks varumärke, säger Catherine Sahlgren, VD för Euroseek. Avtalet innebär att Euroseek finns med på Microsofts söktjänster; det vill säga både på MSNs portaler i Sverige, Norge, Danmark och Finland och i den inbyggda sökfunktionen i webbläsaren Internet Explorer; versioner 3, 4 och 5. Den förväntade trafiken till MSNs fyra portaler i norden är över 30 miljoner exponeringar per månad och till Internet Explorers söktjänster i norden cirka 4 miljoner exponeringar per månad. Microsoft har valt Euroseek som en av fem partners på Microsofts söktjänster. Euroseeks erfarenhet av att bygga flerspråkiga tjänster samt dess popularitet ger våra användare ett känt varumärke på MSN, säger Jens Gorne, Business Manager för MSN.se i Sverige. Euroseek har ytterligare ett samarbetsavtal med Microsoft om att vara med på Internet Explorers söktjänst i USA. För mer information, kontakta: Catherine Sahlgren, VD, på tfn 070 - 567 25 50, eller via e-post på catherine.sahlgren@euroseek.net Jens Gorne, Business Manager, MSN.se, på tfn 08 - 752 5600, eller via e- post på jensgo@microsoft.com. Euroseek (www.euroseek.com) är den ledande europeiska Internettjänsten med egen Internetaccess baserad på trådlöst bredband, ett stort utbud av integrerade Internettjänster samt egen sökmotor. Euroseek-portalen och dess innehåll görs unikt för alla europeiska länder och på 39 språk. Euroseek skall erbjuda prisvärd Internetuppkoppling, relevant information, multimedia, underhållning, tjänster och e-handel för alla européer, snabbt och säkert - när som helst och var som helst. Euroseek har sitt huvudkontor i Stockholm, och gruppen har 100 anställda och en portaltrafik på 30 miljoner besök och 110 miljoner sidexponeringar per månad. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00240/bit0002.pdf