Årsstämmokommuniké Everysport Media Group AB (publ)

Everysport Media Group AB (publ) har igår avhållit årsstämma vid vilken stämman beslutade i enlighet med styrelsens framlagda förslag.

Sammanfattning av fattade beslut:

• Stämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen bolaget, att resultatdisposition skulle ske i enlighet med styrelsens förslag samt att ansvarsfrihet skulle lämnas åt den verkställande direktören och styrelsens ledamöter.
  • Stämman beslutade att ingen utdelning skall ske för verksamhetsåret 2016.
  • Stämman beslutade att styrelsen skall bestå av max sju ordinarie styrelseledamöter.
  • Stämman beslutade att för tiden intill nästa årsstämma till ordinarie styrelseledamöter välja styrelseledamöterna Gustaf Karling, Michael Hansen, Johan Ejermark och Göran af Klercker samt nyval av Paul Fischbein, Carl Gyllfors och Charlotte Gustafsson. Valberedningen föreslår vidare nyval av Paul Fischbein som styrelsens ordförande. Om uppdraget som styrelseordförande skulle upphöra i förtid, ska styrelsen inom sig välja ny ordförande.
  • Stämman beslutade att för den kommande ett årsperioden välja Malin Eversäter som huvudansvarig revisor.
  • Stämman beslutade att Bolaget ska ha en valberedning bestående av fyra ledamöter enligt styrelsens förslag.
  • Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma, fatta beslut om emission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler i Bolaget enligt styrelsen förslag.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Gustaf Karling, VD, Everysport Media Group

E-post: gustaf@esmg.se