Everysport Media Group (publ) lanserar jämställdhetsinitiativet Empower och arrangerar Empower Weekend

Everysport Media Groups (“ESMG”) helägda dotterbolag Every Padel lanserar jämställdhetsinitiativet Empower i syfte att synliggöra ojämlikheter inom sport. Den 3-5 december arrangeras Empower Weekend i Every Padel Kopparlunden, Västerås. Syftet är att inspirera människor att forma sina liv utan föreställningar om att kön är en begränsning, med sporten och padel som primär utgångspunkt.

I såväl tillväxtländer som i padelns hemland, Spanien, dominerar männen både på hobbynivå och i världseliten. En övervägande majoritet av utövarna är män och på världens största padeltour är prispengarna mångdubbelt högre än för kvinnorna.

Konkret handlar Empower Weekend om att verka för att kvinnor ska ha lika lön, prispengar och karriärmöjligheter som män. Empower inkluderar även att verka för ett jämställt ledarskap inom sportvärlden.

“Vi samlar världens bästa padelspelare på damsidan, elitspelare i Sverige, inspirerande föreläsare, såväl som barn och ungdomar som både vill utveckla sitt spelande eller testa på sporten för första gången,” säger Malin Anderson, hallansvarig Every Padel.

“Vi gör det i en av Sveriges främsta padelhallar tillsammans med en rad nyckelpartners som brinner för förändring på samma sätt som vi. Utöver fantastiskt padelspel blir helgen en arena för seminarier, utbildning och inspiration som sprids både lokalt och globalt,” avslutar Malin Anderson.

Empower Weekend görs i samarbete med Corem Property Group. Inbjudan, anmälan och mer information om eventet: https://everypadel.se/every-padel-lanserar-empower/

För mer information, vänligen kontakta:
Malin Anderson, hallchef Every Padel,
tel: +46 70 251 75 79,
mail: malin.anderson@everypadel.com

tel: +46 70 736 56 25,
mail: hannes.andersson@esmg.se

Om Everysport Media Group
Everysport Media Group (ESMG) är en koncern inom sport. ESMG är uppdelat i två affärsområden: Everysport Media och Every Padel. Inom Everysport Media ägs och utvecklas digitala plattformar och tjänster inom sport och inom affärsområdet Every Padel bedrivs verksamhet inom den snabbväxande sporten padel. Koncernen har totalt ca 160 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget har bland annat också kontor i Norge och USA. Koncernen  är noterad på Spotlight Stock Market (EVERY).