Everysport Media Group AB (publ) förstärker koncernledningen med två nyrekryteringar

Everysport Media Group förstärker koncernledningen ytterligare med två nyrekryteringar; Anders Ribbing har utsetts till rollen som Chief Commercial Officer (CCO) för koncernen och Anna Ireby till rollen som Chief Operating Officer (COO) för verksamhetsområdet Every Padel. Rekryteringarna utgör viktiga steg i ESMGs fortsatta tillväxtresa och följer efter koncernens genomförda förvärv av Every Padel från fastighetsbolaget Klövern (Corem). Anders Ribbing tillträder sin nya tjänst omgående och Anna Ireby den 1 januari 2022.

Anders Ribbing är utbildad civilekonom och har gedigen erfarenhet av försäljning och affärsutveckling från datateknikbolag. Han kommer senast från rollen som tillförordnad vd på 3D och Augmented Reality-bolaget Sayduck. Innan dess var han vd för VR-bolaget Vobling, till vilka han tidigare sålt ett bolag som han själv varit med och grundat. Anders har även ett långt förflutet inom TV4-Gruppen som bland annat försäljningschef.

Anna Ireby har nära tio års erfarenhet av datadriven affärsutveckling och kommer senast från rollen som Go To Market & Strategy Manager på Dun & Bradstreet Europe. Anna har tidigare innehaft rollerna Business Director på KIT och Country Manager Nordic på Spinview. Under 3,5 år var hon även verkställande direktör för Mediekompaniet Adapt.

“ESMG är inne i en mycket expansiv fas och vi rustar just nu bolaget för att tillvarata tillväxtmöjligheter inom båda våra etablerade verksamhetsområden. Anders och Anna bidrar med gedigen kompetens från digitala verksamheter, försäljning och affärsutveckling. Jag vill passa på och hälsa dem båda varmt välkomna till ESMG,” säger ESMGs VD Hannes Andersson.

För mer information, vänligen kontakta:
tel: +46 70 736 56 25,
mail: hannes.andersson@esmg.se

Om Everysport Media Group
Everysport Media Group (ESMG) är en koncern inom sport. ESMG är uppdelat i två affärsområden: Everysport Media och Every Padel. Inom Everysport Media ägs och utvecklas digitala plattformar och tjänster inom sport och inom affärsområdet Every Padel bedrivs verksamhet inom den snabbväxande sporten padel. Koncernen har totalt ca 160 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget har bland annat också kontor i Norge och USA. Koncernen  är noterad på Spotlight Stock Market (EVERY).