Everysport Media Group rekryterar Lisa Villman som ny CFO

Everysport Media Group AB (publ.) (ESMG) har rekryterat Lisa Villman som ny Chief Financial Officer (CFO). Lisa kommer närmast från Voi och påbörjar sin nya roll hos ESMG i januari. Nuvarande CFO Alexander Rödström tillträder samtidigt sin nya roll som Chief Operating Officer (COO) för verksamhetsområdet Everysport Media.

Lisa Villman kommer närmast från Voi och har bred erfarenhet av ledande roller inom finansområdet. Hon har tidigare varit Accounting Manager på ESMG och dessförinnan haft motsvarande tjänst på MAG Interactive.

- Jag är mycket glad att få välkomna Lisa tillbaka till ESMG. Utöver gedigen kompetens inom finans har hon bred kunskap om digitala verksamheter med internationell närvaro. ESMG är inne i en mycket expansiv fas och vi genomför nu en större omorganisation. Lisa kommer bli en viktig del i bolagets koncernledning och jag ser fram emot att åter få arbeta med henne, säger ESMGs VD Hannes Andersson.

- Det känns otroligt spännande att åter få bli en del av ESMG. På bara något år har bolaget mer än dubblerats i storlek och jag ser fram emot att ta plats i bolagets ledningsgrupp och bidra till den fortsatta resan, säger Lisa Villman.

tel: +46 70 736 56 25,
mail:
hannes.andersson@esmg.se

Everysport Media Group (ESMG) är en koncern inom sport. ESMG är uppdelat i två affärsområden: Everysport Media och Every Padel. Inom Everysport Media ägs och utvecklas digitala plattformar och tjänster inom sport och inom affärsområdet Every Padel bedrivs verksamhet inom den snabbväxande sporten padel. Koncernen har totalt ca 160 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget har bland annat också kontor i Norge och USA. Gruppen är noterad på Spotlight Stock Market (EVERY).