Ny styrelseordförande i eWork

Jan Petterson har blivit vald till styrelseordförande i eWork Scandinavia AB. Jan har ca 30 års erfarenhet från elektronik- och IT-branschen. Han har grundat ett antal bolag inom dessa områden i Skandinavien och i USA och är idag aktiv i ett antal bolagsstyrelser inom olika områden. Jan Petterson har i grunden en elektronikingenjörsexamen samt managementutbildning från IFL.

– Jag tvekade inte när huvudägarna och styrelsen i eWork erbjöd mig att ta på mig ordförandehatten. Jag har följt bolaget i Sverige sedan starten som minoritetsägare och är imponerad av dess etablering på den svenska marknaden med sin affärsmodell att erbjuda marknaden kvalificerade IT konsulter, säger Jan Pettersson.

– Vidare ser jag stora möjligheter för eWork att etablera sig på den svenska marknaden med sin egenutvecklade programvara ProSource som är ett komplett upphandlings-verktyg för tjänsteanskaffning, både externt och internt hos medelstora till stora företag, fortsätter Jan Pettersson.

– Det kommer att bli intressant att jobba aktivt med eWork i framtiden, avslutar Jan Pettersson.

Övriga medlemmar i styrelsen är Ulf Eriksson, Investment Manager på Telia Business Innovation, Magnus Stuart, VD Custos Venture Capital AB, Hans Bukow, grundare och VD för eWork Exchange Inc. i USA, Henrik Baltscheffsky, VD för InterComm Capital, Joe Pagano, ekonomichef på eWork Exchange Inc. i USA samt Magnus Berglind, grundare av eWork Scandinavia AB.

För ytterligare information kontakta:
Claes Ruthberg, VD eWork Scandinavia AB
Tel: 08-50 60 55 05, Mobiltel: 070-374 64 75