Jacob Pontén ny VD för Freetel

Jacob Pontén ny VD för Freetel Jacob Pontén, tidigare försäljningschef för Adobe Systems i Sverige, tillträder som ny vd för Freetel AB. Freetel är Nordens största leverantör av internetbaserade lösningar för företags mobiltelefonanvändning. Jacob Pontén kommer ansvara för Freetels Nordiska expansion. - Freetel har tagit fram ett vinnande koncept inom ett område som växer snabbare för varje dag, säger Jacob Pontén, VD för Freetel AB. Vårt mål är att med tio procent av marknaden bli Nordens ledande leverantör av mobiltelefoner till företag inom två år. Freetel har utvecklat Nordens första lösning där företag effektivt kan köpa och administrera sina mobila resurser via Internet, dvs mobiltelefoner, handdatorer och abonnemang. Med administrationsverktyget Mobile Management Systems kan företagen sedan hantera administrationen av abonnemang och telefoner via Internet på ett enkelt och effektivt sätt. Under året ska Freetel etablera kontor i Norge, Danmark och Finland. Under 2001 planerar företaget att expandera vidare på den europeiska marknaden. - Den kundlista som Freetel har arbetat upp är imponerande, säger Jacob Pontén. På kort tid har man i många företag lyckats konkurrera ut de traditionella mobiltelefonbutikerna. Sedan en tid tillbaka arbetar Freetel till exempel med företag som Oracle, SAP, Aftonbladet, H&M, Cisco, Tetra Pak-koncernen och Luftfartsverket. Nyligen slöt företaget ett betydande samarbetsavtal med Ericssonpartnern Brightpoint. Jacob Pontén kommer senast från Adobe Systems Nordic AB, där han varit försäljningschef för Sverige. Dessförinnan har Pontén haft liknande befattningar inom Aldus Manutius AB. - Med sin långa erfarenhet av att utveckla sälj- och distributionsverksamheter är Jacob Pontén en mycket viktig tillgång för Freetel, säger Jessica Staël von Holstein, vd för Extended Capital som till 100 procent äger Freetel AB. Under sin tid på Adobe lyckades Pontén tiodubbla försäljningssiffrorna. För mer information, var vänlig kontakta: Jacob Pontén, vd Freetel AB, 070-554 00 50 Jessica Staël von Holstein, vd Extended Capital Group, 08-614 00 50 eller 070-230 34 54 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/06/20000606BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/06/20000606BIT00490/bit0002.pdf