Lap Power blir Extended Capital

Lap Power blir Extended Capital Under torsdagen godkändes Lap Power Holding ABs namnbyte till Extended Capital Group AB. Med namnbytet markerar Extended Capital Group den nya verksamhetsinriktningen som riskkapitalbolag med fokus på e-handelsbolag inom företagssektorn, B2B. Aktien handlas från och med måndag under det nya namnet. - För oss är namnbytet oerhört viktigt, säger Jessica Staël von Holstein, vd i Extended Capital Group. De flesta förknippar fortfarande Lap Power med hårdvaruförsäljning. Med Extended markerar vi vår nya inriktning som riskkapitalbolag inom B2B och kan lägga alla krafter på att fokusera framåt. Under början av året avvecklades verksamheten i Lap Power. Strax därefter tillkännagavs företagets nya inriktning och det nu genomförda namnbytet till Extended Capital Group. Extended Capital är verksamhetsmässigt att betrakta som ett nytt bolag. - Trots att vi inte har funnits längre än två månader har vi redan två bolag med mycket hög tillväxtpotential i vår portfölj, säger Jessica Staël von Holstein. Vid årets slut räknar vi med att ha gjort ytterligare två till tre investeringar. I Extended Capitals portfölj ingår för närvarande TextileSolutions AB och Freetel AB. TextileSolutions har skapat världens första fullt interaktiva handelsplats för textilier; ett komplett verktyg för handel med förhandlingsmöjligheter, integrerad logistik och hög säkerhet. Freetel AB marknadsför ett internetbaserat koncept för hantering av större företags totala mobiltelefonanvändning. - Vi är idag ensamma i Sverige om att endast rikta in oss på tillväxföretag inom e-handel mellan företag, säger Jessica Staël von Holstein. Möjligheterna är i stort sett obegränsade. Om två år förutspås den globala marknaden för e-handel i Europa inom business-to-business att omsätta 175 miljarder dollar. För mer information, var vänlig kontakta: Jessica Staël von Holstein, vd Extended Capital Group, 08-614 00 50 eller 070-230 34 54 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00990/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00990/bit0002.pdf