EYEONID GROUP AB (publ): VD och CFO tecknar fullt innehav i TO6. Totalt tecknar ledning och nyckelpersoner 122 956 nya aktier motsvarande ca 141,4 KSEK genom nyttjande av teckningsoptioner

Personer i ledande ställning och övriga nyckelpersoner i Eyeonid Group AB (”Eyeonid” eller "Bolaget") har nyttjat 122 956 teckningsoptioner av serie TO6. Utöver detta har Head of Commercial privat förvärvat 49 800 aktier under augusti 2020. Teckningsperioden för teckningsoptionerna är stundande och pågår fram till och med den 27 november 2020. Personer tecknar efter egen förmåga och förutsättningar samt inom ramen för regulatoriska förutsättningar.

Innehavare av teckningsoptioner, av serie TO6, äger rätt att för varje ägd teckningsoption teckna en (1) ny aktie i Eyeonid för 1,15 SEK per aktie. Antalet teckningsoptioner som har nyttjats av ledning och övriga nyckelpersoner uppgår till 122 956 stycken, motsvarande en teckning av 122 956 aktier till ett värde om cirka 141 399 SEK. Teckningsoptionerna har nyttjats enligt följande:

• CEO i Eyeonid, Patrik Ugander, har nyttjat sitt fulla innehav om 28 484 teckningsoptioner, motsvarande en teckning om cirka 32,8 KSEK.
  • CFO i Eyeonid, Carl-Magnus Jönsson, har nyttjat sitt fulla innehav om 22 856 teckningsoptioner, motsvarande en teckning om cirka 26,3 KSEK.
  • Head of Commercial i Eyeonid, Joacim Sandström har privat förvärvat totalt 49 800 aktier i bolaget under augusti 2020 och innehar inga tekningsoptioner i TO6.
  • Övriga nyckelpersoner i Eyeonid nyttjar tillsammans 71 616 teckningsoptioner, motsvarande en teckning om cirka 82,4 KSEK.

Fullständiga villkor för teckningsoptionerna finns att tillgå på https://www.eyeonid.com/investor/documents.

Rådgivare

Mangold Fondkommission är finansiell rådgivare och Eversheds Sutherland Advokatbyrå är legal rådgivare till Eyeonid kring teckningsoptionerna.

För frågor med anledning av teckningsoptionerna, vänligen kontakta:

Mangold Fondkommission AB

E-post: emissioner@mangold.se

Patrik Ugander, CEO, Eyeonid Group AB (publ)

Henrik Sundewall, styrelseordförande, Eyeonid Group AB (publ)

E-post: henrik.sundewall@eyeonid.com

Om Eyeonid

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data, utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Genom helhetslösningar som kompletteras med försäkring, betalningslösningar och assistanstjänster samt försäljnings- och marknadsstöd för branscher som t.ex. bank, försäkring, telekom och retail, skapar EyeOnID lösningar för nya affärsmöjligheter hos sina kunder.