Wihlborgs säljer tre fastigheter med vinst om 20 Mkr

Wihlborgs säljer tre fastigheter med vinst om 20 Mkr Wihlborgs har sålt två bostadsfastigheter i Malmö och en lagerfastighet i Vellinge för totalt 76 Mkr med en vinst om 20 Mkr. Vinsten kommer att ingå i resultatet för det första kvartalet 2003. Fastigheterna har förvärvats av privata investerare. - Försäljningarna är i linje med vår strategi att minska andelen bostäder i vår portfölj och realisera upparbetade värden i färdigförädlade fastigheter, säger Erik Paulsson, VD, Wihlborgs Fastigheter. Wihlborgs Fastigheter AB (publ) För ytterligare information: Erik Paulsson, VD, tel 08-555 148 18, 0733-87 18 18 Olle Knaust, vVD, tel 08-555 148 10, 0733-87 18 10 Mats Berg, informationschef, tel 08-555 148 20, 0733-87 18 20 Avyttrade fastigheter Fastighet Kommun Region Kategori Yta Maribo 1 Malmö Öresund Bostad 4 038 Malmen 13 Malmö Öresund Bostad 4 781 Eskilstorp 14:105 Vellinge Öresund Ind/lager 1 363 Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett av Sveriges största fastighetsbolag med fastigheter till ett bokfört värde av 19,9 miljarder kronor. Fastighetsbeståndet, som är koncentrerat till Stockholms- och Öresundsregionerna, har ett hyresvärde på helårsbasis uppgående till 2,2 miljarder kronor och en uthyrningsbar yta på 2,1 miljoner kvadratmeter. Bolaget har kontor i Stockholm, Malmö, Köpenhamn och Helsingborg. Wihlborgsaktien är noterad på Attract 40 på Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT00670/wkr0002.pdf