Fagerhults årsredovisning för 2017 har offentliggjorts

AB Fagerhult (publ) årsredovisning för 2017 har offentliggjorts och finns tillgänglig på www.fagerhultgroup.com

Habo den 16 mars 2018

Johan Hjertonsson CEO, mobile: +46 70 229 77 93 e-mail: johan.hjertonsson@fagerhult.se

Denna information är sådan information som AB Fagerhult (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt enligt lagen om värdepappersmarknaden.

Informationen lämnades för offentliggörande den 16 mars 2018 kl. 11.00 CET.

Fagerhult är en av Europas ledande belysningskoncerner med cirka 3 300 anställda och verksamheter i mer än 25 länder. Vi skapar moderna produkter och spännande, energisnåla och miljöanpassade belysningssystem som på ett bra sätt integreras i den miljö där de ska verka. I koncernen ingår starka varumärken som till exempel Fagerhult, Ateljé Lyktan, LTS, Whitecroft Lighting, Designplan Lighting, Eagle Lighting, I-Valo, Arlight, Lighting Innovation, LED Linear och WE-EF. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq Nordiska Börs i Stockholm.

Taggar:

Fagerhult är en av Europas ledande belysningskoncerner med cirka 4 900 anställda och verksamheter i mer än 30 länder. Vi skapar moderna produkter och spännande, energisnåla och miljöanpassade belysningssystem som på ett bra sätt integreras i den miljö där de ska verka. I koncernen ingår starka varumärken som till exempel Fagerhult, iGuzzini, Ateljé Lyktan, LTS, Whitecroft Lighting, Designplan, I-Valo, Arlight, Eagle Lighting, Lighting Innovations, LED Linear, WE-EF och Veko. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.