Familjebostäder bygger 104 nya hyresrätter i Hammarby Sjöstad

104 nya hyresrätter i Hammarby Sjöstad - inbjudan till byggstart. Bara en liten del av Hammarby Sjöstad är hyresrätter bland annat Familjebostäders kvarter på Sickla Udde med 199 lägenheter. Nu bygger vi ytterligare 104 nya bostäder med hyresrätt. Denna gång vid Hammarby Allé. Kvarteret Mältplåten innehåller allt från ettor med kokvrå på 35 kvm till 112 kvm stora fyror. Dessutom bygger vi fem gruppbostäder och fyra kommersiella lokaler 60 - 135 kvm stora. Stadsbyggnadsborgarrådet och tillika styrelesordförande för Familjebostäder, Py Börjeson tar första spadtaget i kvarteret torsdagen den 16 oktober 2003 klockan 11.00. Plats: Vid Familjebostäders byggbodar på Torkhusgatan 8 (bodarna ligger bakom Din Bil). Efter att Py Börjeson med hjälp av en grävmaskin tagit första spadtaget bjuder vi på torsdagslunch med ärtsoppa. Hammarby Sjöstad har blivit en trivsam och omtyckt stadsdel som byggts efter ekologiska principer med bland annat ett eget kretsloppsystem. Våra lediga lägenheter förmedlas genom Stockholms bostadsförmedling och vår interna kö - en förmån för våra egna hyresgäster. Arkitekt: FFNS, Willy Hermansson För mer information kontakta: Hans Pettersson, VD, telefon 08-737 22 88, 070-737 22 88 hans.pettersson@familjebostader.com Elmar Jehle, marknadskommunikatör, telefon 08-737 20 70 eller 070-737 20 70 elmar.jehle@familjebostader.com Familjebostäder ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vi äger drygt 25 000 bostäder och 2 300 lokaler alla med hyresrätt. 42 000 stockholmare bor hos oss. Läs mer om Familjebostäder på www.familjebostader.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031015BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031015BIT00760/wkr0002.pdf