Familjebostäder bygger 93 nya hyresrätter

I Solhem, mellan Lunda företagsområde och Spånga station håller tidigare obebyggd industrimark på att förvandlas till ett nytt bostadsområde. Totalt byggs närmare 400 bostäder, 300 bostadsrätter av JM och 93 hyresrätter av Familjebostäder.

- Just nu bygger vi hyresrätter på sex olika platser i Stockholm och är på god väg att nå vårt mål att årligen bygga 500 nya hyresbostäder åt stockholmarna under de närmaste åren, säger hans Pettersson, VD på Familjebostäder. Familjebostäders kvarter i Solhem, Spånga består av tre putsade hus i varma och ljusa färger, präglade av arkitektonisk enkelhet och funktionalism. Lägenheterna är öppna, ljusa och luftiga och alla har balkong eller uteplats. Mellan husen bildas en skyddad och grön gård som inbjuder till trivsam grannsamvaro. Onsdagen den 24 november 2004, kl 11.30 kommer Familjebostäders styrelseordförande, stadsbyggnadsborgarrådet Py Börjeson, lägga grunden för dessa 93 nya hyresrätter. Adressen är Nya Bromstensvägen 15-19, cirka 500 meter norr om Spånga Station. Vi håller på traditionen att bjuda på en värmande sopplunch efter byggstartsceremonin. För mer information kontakta: Hans Pettersson, VD Familjebostäder, telefon 08-737 22 88 eller 070-737 22 88 hans.pettersson@familjebostader.com Elmar Jehle, marknadskommunikatör, telefon 08-737 20 70 eller 070 737 20 70 elmar.jehle@familjebostader.com