Familjebostäder startar bygget av 31 nya hyresrätter

Byggstart för 31 nya hyresrätter i Högdalen Tisdagen den 11 mars klockan 11.00 är det byggstart för 31 nya hyresrätter som Familjebostäder bygger i hörnet av Edestavägen/Stålbogavägen. Punkthuset på åtta våningar plus två souterrängplan innehåller 4 ettor, 13 tvåor, 12 treor och två etagevåningar med 5 rum och kök och är klar för inflyttning sommaren 2004. -Det nya punkthuset i kvarteret Tonbadet är Familjebostäders första förtätningsprojekt på länge. Tillsammans med nya bostadskvarter i exempelvis Sickla och Årsta planerar vi nu att bygga 2000 nya hyresrätter under en fyraårsperiod, säger Familjebostäders VD Hans Pettersson i en kommentar. Bygget i Högdalen "dras igång" av stadsbyggnadsborgarrådet och tillika styrelesordförande i Familjebostäder, Py Börjeson. Tid: Tisdagen den 11 mars 2003 kl.11.00 Plats: Edestavägen/Stålbogavägen, Högdalen Efter att Py Börjeson har dragit igång bygget genom att dra upp en vepa med information om det nya punkthuset bjuder vi på en enkel lunchbuffé. Vill du ha bilden högupplöst finns den på Familjebostäders presstjänst på vår hemsida, www.familjebostader.com Arkitekt är Jan Lundqvist arkitekter. För mer information kontakta: Hans Pettersson, VD, telefon 08-737 22 88, 070-737 22 88 hans.pettersson@familjebostader.com Elmar Jehle, marknadskommunikatör, telefon 08-737 20 70 eller 070-737 20 70 elmar.jehle@familjebostader.com Familjebostäder ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vi äger drygt 25 000 bostäder och 2 300 lokaler alla med hyresrätt. 42 000 Stockholmare bor hos oss. Läs mer om Familjebostäder på www.familjebostader.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030307BIT00720/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030307BIT00720/wkr0002.pdf