Trianon hyr ut till Folktandvården Skåne på Entré i Malmö

Trianon har tecknat hyresavtal med Region Skåne om lokal för Folktandvården Skåne i den nyrenoverade delen av Entré.

Folktandvården Skåne flyttar in i lokaler om 700 kvm på Entré och kommer att ha ingång både från Pilgatan och direkt från Värnhemstorget. Kontraktet löper på 15 år och inflyttning beräknas att ske under mars 2018.
Trianons långsiktiga plan för köpcentrumet bygger på ett ökat fokus på kultur, upplevelser, aktiviteter, service och närhandel. Som en del av denna plan har Trianon ingått en avsiktsförklaring med Malmö stad som innebär att staden avser att verka för att teckna hyresavtal i Entréfastigheterna för samhällsservice och kultur.
”Uthyrningen till Region Skåne passar bra in i vår långsiktiga plan att skapa möjligheter för mötesplatser med fokus på kultur, handel och samhällsservice” säger Olof Andersson VD på Trianon.

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framförallt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 68 fastigheter om 334 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 73 procent bostads- och samhällsfastigheter och 27 procent kontors- och handelsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 30 juni 2019 på cirka 7,2 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet TRIAN B. Certified adviser är Avanza, 08-4094 21 20, e-mail: ca@avanza.se.