Trianon meddelar nytt antal aktier och röster

Under september månad har antalet aktier och röster i Fastighets AB Trianon (publ) ökat med anledning av konvertering av personalkonvertibler utgivna inom ramen för Bolagets långsiktiga incitamentsprogram av serie 2019/2022.

Idag, den sista handelsdagen i månaden, uppgår det totala antalet aktier i Trianon till
157 413 650, varav 6 084 472 aktier av serie A och 151 329 178 aktier av serie B. Aktierna av serie A representerar 6 084 472 röster och aktierna av serie B representerar 15 132 917,8 röster, totalt 21 217 389,8 röster.

Mari-Louise Hedbys, vice VD och ekonomichef

Denna information är sådan som Fastighets AB Trianon (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 september 2022 kl 17:30.

www.trianon.se

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framför allt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 154 fastigheter om 491 200 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 85 procent bostads- och samhällsfastigheter och 15 procent kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 30 juni 2022 på cirka 13,0 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq Stockholm med kortnamnet TRIAN B. För mer information se: www.trianon.se och Trianon på LinkedIn.