Tvist med City Gross på Rosengård Centrum

Trianon begär att tvist med City Gross angående obetalda hyror för lokal på Rosengård Centrum ska överlämnas till Tingsrätten

Trianon har idag begärt att ett betalningsföreläggande till City Gross Sverige AB ska överlämnas till Tingsrätten i Malmö. Tvisten avser en underlåtelse av City Gross Sverige AB att betala hyra för en lokal i fastigheten Landshövdingen 1, Rosengård Centrum i Malmö. City Gross Sverige AB hyr sedan 1 januari 2016 en lokal i fastigheten och betalningsföreläggandet avser hyra för fjärde kvartalet 2017 om 2,6 mkr plus ränta.

Trianon förvärvade Rosengård Centrum i september 2016 och en omfattande upprustning av fastigheten har gjorts. Efter övertagandet har besöksantalet ökat från 270 000 til 310 000 besökande per månad. Trianon har, som tidigare meddelats, planer på förtätning på fastigheten och har beställt en detaljplan som omfattar 100 000 kvm nybyggnation bostäder och handel.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA: Olof Andersson, VD Trianon,  Telefon: 040-611 34 97,  Mail: olof.andersson@trianon.se

Mari-Louise Hedbys, Vvd, ekonomichef Trianon,  Telefon: 040-611 34 85,  Mobiltelefon: 0733-70 75 39 Mail: mari-louise.hedbys@trianon.se                                             Denna information är sådan information som Fastighets AB Trianon (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och Lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 27 november 2017, kl 14.15.