Ny iPhone-app hjälper dig i bostadjungeln

Nu lanserar Fastighetsbyrån en gratis applikation för iPhone. Med den nya appen kan användaren på ett enkelt sätt söka efter bostäder till salu, spara favoriter, beställa visningspåminnelser och utnyttja rad andra funktioner.

- Vi har framförallt jobbat på att få fram ett riktigt bra och smidigt kartsök. Antingen kan man söka bostäder där man befinner sig genom GPS eller valfritt område var som helst i Sverige. Sedan kan man själv röra sig fritt på kartan genom att dra på skärmen. Appen har också en smidig bildfunktion. Om man är på en visning kan man ta egna bilder och koppla ihop dem med information om bostaden som man lägger som favorit, säger Johan Vesterberg, pressansvarig på Fastighetsbyrån. Några av funktionerna i Fastighetsbyråns iPhone-applikation: - GPS-funktion för att söka bostäder som Fastighetsbyrån säljer där du är just nu. - Sök bostäder som Fastighetsbyrån säljer utifrån län och kommun. - Ta egna bilder och koppla till information om en speciell bostad. - Spara favoriter. - Beställ påminnelser till visningar av utvalda bostäder. - Räkna ut boendekostnaden för utvald bostad. - Vänd på telefonen för att se fler och större bilder. - Hitta fastighetsbyråns kontor och kontakta aktuell mäklare direkt. Applikationen är kostnadsfri och laddas ner från App store. Sök på ”Fastighetsbyrån”. För de som inte har iPhone har Fastighetsbyrån sin mobila sajt m.fastighetsbyran.se där det går att söka på bostäder till salu och hitta annan användbar information. För mer information: Johan Vesterberg, Pressansvarig, Fastighetsbyrån Tel: 08-54 54 55 28, 0708-20 44 34 E-post: johan.vesterberg@fastighetsbyran.se GENREBILDER OCH BILDER PÅ KONTAKTPERSONERNA FINNS PÅ: http://www.fastighetsbyran.se/Pressrum/Bildarkiv/ Fastighetsbyrån, fastighetsbyran.se, ingår i Swedbank-koncernen och har cirka 1200 medarbetare fördelade på 240 kontor runt om i Sverige. Under 2009 förmedlade företaget cirka 34.000 bostadsaffärer till ett försäljningsvärde av cirka 44 miljarder kronor. Fastighetsbyrån är marknadsledare på bostadsmarknaden, både i omsättning och i antal affärer.