FastPartner köper fastigheter av NCC

Pressmeddelande från FastPartner AB 22 december, 2003 FastPartner köper fastigheter av NCC FastPartner köper 7 fastigheter i Stockholmsregionen för totalt 52 MSEK av NCC. Fastigheterna är belägna i områdena kring Lunda industriby och Märsta där FastPartner sedan tidigare är starka och omfattar totalt knappt 17 000 kvm uthyrningsbar yta. Intressant är också den stora markyta som ingår: 105 000 kvm. Fastigheterna har ett hyresvärde om tillsammans c:a 11 MSEK. - Beståndet passar väl in vår befintliga portfölj i Stockholm och ger förutom god avkastning möjligheter till många intressanta utvecklingsprojekt. Vi gillar den här typen av fastigheter och jag är övertygad om att vi kan göra något riktigt bra av det här, säger Sven- Olof Johansson, Fastpartners VD, i en kommentar. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00530/wkr0002.pdf